21 maart 2018 - 16:00 - Economie
31 miljoen dirham. Zoveel kostte een technisch incident bij Al Barid Bank enkele weken geleden. Tientallen klanten kregen die dag plots 400.000 dirham op hun rekening.
Het incident duurde een kleine uur en vond ’s avonds rond 23 uur plaats. In die korte periode werd 31 miljoen dirham afgehaald door klanten.
Volgens de bank werd 21 miljoen in de eerste week teruggegeven. Dat is 68% van het totaal bedrag dat per vergissing aan de klanten werd gestort.
Om de rest van het geld terug te krijgen heeft de bank van de Marokkaanse post een actieplan gestart waarbij aan klanten die het geld nog hebben via sms en brieven wordt gevraagd om het terug te geven.
Eerdere berichten gaven aan dat Al Barid Bank tijdens het incident 300 miljoen dirham had verloren.
Ali redt leven van vader tijdens voetbalwedstrijd in België
Galatasaray gokt op Hakim Ziyech
Politieagent krijgt celstraf voor dood Yassine Chebli
Drama op vlucht Royal Air Maroc
Internationale jacht op Mocro Maffia-leider Karim Bouyakhrichan
Marokko: vluchten omgeleid
Chinese koperreus vestigt zich in Marokko
Woonhulp Marokko: gemengd succes
Oracle werft ruim 1000 ingenieurs aan in Marokko
Nieuwe regeling voor inkomstenbelasting op vastgoed in Marokko
Algerije wil Marokko van troon stoten op Europese tomatenmarkt
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Dit zijn de meest verkochte auto’s in Marokko
Marokko sterker dan China en Rusland op Europese fosfaatmarkt