6 april 2014 - 21:44 - Economie
Sinds het begin van de productie van Dacia Lodgy auto’s in de Renault fabriek in Tanger, werden slechts 76.000 stuks verkocht. De verkopen zijn zelfs met 48 procent afgenomen sinds het begin van het jaar.
De Dacia Lodgy wordt aan een beginprijs van 10.000 euro verkocht. In Europa staan de verkopen van de Lodgy met slechts 0,4 % marktaandeel, ver achter die van directe concurrenten zoals Renault Scenic of C4 Picasso.
Renault wil echter nog niet over een flop praten. Renaud Pirel, marketingverantwoordelijke voor het merk Dacia, stelt dat de Lodgy zijn doel heeft bereikt. Het is de tweede stationwagen van het merk na de Logan MCV en heeft ondanks een sterke daling in de MPV-markt, een plaatsje weten te veroveren op de Europese, Noord-Afrikaanse en Turkse markten.
Ook de Dokker, een ander model van Dacia gemaakt in Tanger, kent een gematigd succes. Volgens Les Echos werden wereldwijd slechtst 58.500 Dokker bedrijfswagens verkocht. De verkopen zijn echter met 50% toegenomen sinds begin dit jaar.
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?