6 april 2014 - 21:44 - Economie
Sinds het begin van de productie van Dacia Lodgy auto’s in de Renault fabriek in Tanger, werden slechts 76.000 stuks verkocht. De verkopen zijn zelfs met 48 procent afgenomen sinds het begin van het jaar.
De Dacia Lodgy wordt aan een beginprijs van 10.000 euro verkocht. In Europa staan de verkopen van de Lodgy met slechts 0,4 % marktaandeel, ver achter die van directe concurrenten zoals Renault Scenic of C4 Picasso.
Renault wil echter nog niet over een flop praten. Renaud Pirel, marketingverantwoordelijke voor het merk Dacia, stelt dat de Lodgy zijn doel heeft bereikt. Het is de tweede stationwagen van het merk na de Logan MCV en heeft ondanks een sterke daling in de MPV-markt, een plaatsje weten te veroveren op de Europese, Noord-Afrikaanse en Turkse markten.
Ook de Dokker, een ander model van Dacia gemaakt in Tanger, kent een gematigd succes. Volgens Les Echos werden wereldwijd slechtst 58.500 Dokker bedrijfswagens verkocht. De verkopen zijn echter met 50% toegenomen sinds begin dit jaar.
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaanse douaneregels voor auto-overdracht diaspora
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje