6 april 2014 - 21:44 - Economie
Sinds het begin van de productie van Dacia Lodgy auto’s in de Renault fabriek in Tanger, werden slechts 76.000 stuks verkocht. De verkopen zijn zelfs met 48 procent afgenomen sinds het begin van het jaar.
De Dacia Lodgy wordt aan een beginprijs van 10.000 euro verkocht. In Europa staan de verkopen van de Lodgy met slechts 0,4 % marktaandeel, ver achter die van directe concurrenten zoals Renault Scenic of C4 Picasso.
Renault wil echter nog niet over een flop praten. Renaud Pirel, marketingverantwoordelijke voor het merk Dacia, stelt dat de Lodgy zijn doel heeft bereikt. Het is de tweede stationwagen van het merk na de Logan MCV en heeft ondanks een sterke daling in de MPV-markt, een plaatsje weten te veroveren op de Europese, Noord-Afrikaanse en Turkse markten.
Ook de Dokker, een ander model van Dacia gemaakt in Tanger, kent een gematigd succes. Volgens Les Echos werden wereldwijd slechtst 58.500 Dokker bedrijfswagens verkocht. De verkopen zijn echter met 50% toegenomen sinds begin dit jaar.
Koning Mohammed VI zorgt voor repatriëring kabelbaanslachtoffer Lissabon
Ryanair’s geheime wapen voor recordwinsten? Vluchten naar Marokko
Waarom Hamza Igamane twee verschillende namen gebruikt
Marokkaans plan voor militaire operatie in Sahara ligt klaar
"Geen enkel Arabisch land is nog beschermd tegen Israël"
Marokkaanse elite-universiteit zet 16 leerlingen op straat na ruzie
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven
Banken Marokko "plegen misbruik"