Veerdienst naar Nador toch behouden
Grandi Navi Veloci gaat deze zomer toch tussen het Franse Sète en Nador blijven varen. De veerdienst wordt tot medio september behouden.
29 november 2015 - 20:40 - Marokko
Twintig jaar na zijn afschaffing komt er waarschijnlijk terug een veerbootverbinding tussen het zuiden van Portugal en het noorden van Marokko.
De Portugese krant Sul Informaçao vernam de informatie van Abdelghani Ragala, CEO van de regionale toerismeraad CRT in Tanger-Tetouan.
Volgens de toerismeverantwoordelijke zal de nieuwe veerbootdienst tussen Tanger en Faro worden co-gefinancierd door Marokko en Portugal.
"Het project is nog in bespreking en de lanceerdatum of prijzen staan nog niet vast. We proberen een financiële overeenkomst te vinden met de autoriteiten in de regio van Algarve", aldus Ragala. Het blijft volgens hem een risicovolle investering. "De veerdienst Tanger-Faro zal niet snel rendabel zijn. De overtocht duurt vijf uur en de prijs van brandstof ligt zeer hoog."
De nieuwe veerdienst zal naar verwachting door de rederij Intershipping worden verzorgd.
Lees meer
Grandi Navi Veloci gaat deze zomer toch tussen het Franse Sète en Nador blijven varen. De veerdienst wordt tot medio september behouden.
De Spaanse rederij Armas gaat vanaf december dagelijks tussen Almeria en Nador gaan varen. Armas biedt de nieuwe zeeroute in beide richtingen aan voor zowel passagiers- als voor...
Een van de grootste passagiersschepen ter wereld, de Norwegian Epic, was gisteren met zijn ruim 5600 passagiers in het noord-Marokkaanse Tanger.
Marokkaanse spoorwegenmaatschappij ONCF heeft haalbaarheidsstudies besteld voor de aanleg van een HSL-spoort tussen Casablanca en Agadir. ONCF wil weten of er interesse is voor...
Grandi Navi Veloci (GNV) zal vanaf 5 juni tussen het Franse Sète en Melilla varen. Vanaf dezelfde datum zal de Italiaanse rederij niet meer in Nador stoppen.