20 juli 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse keten Starbucks Coffee wenst een eerste café te openen in Marokko en heeft daarvoor de Morocco’Mall shoppingcenter te Casablanca gekozen. De groep zou zich met deze opening voor het eerst in Noord-Afrika implementeren.
De Amerikaanse koffie franchise is momenteel bezig met een opiniepeiling in Marokko om er de reputatie van Starbucks te testen en het economisch potentieel van het land te beoordelen.
De groep opende zijn eerste café in Seattle, USA, in 1970 en heeft nu ongeveer 15.000 cafés in Noord- en Latijns Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië.
Starbucks, bekend om zijn espresso, is beroemd geworden dankzij de hoge kwaliteit van zijn koffie dat nog artisanaal wordt bereid.
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Drie jaar cel voor Marokkaanse activiste Saida El Alami na koninklijke gratie
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Algerije aan VN: "Niet zonder Polisario"
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko