20 juli 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse keten Starbucks Coffee wenst een eerste café te openen in Marokko en heeft daarvoor de Morocco’Mall shoppingcenter te Casablanca gekozen. De groep zou zich met deze opening voor het eerst in Noord-Afrika implementeren.
De Amerikaanse koffie franchise is momenteel bezig met een opiniepeiling in Marokko om er de reputatie van Starbucks te testen en het economisch potentieel van het land te beoordelen.
De groep opende zijn eerste café in Seattle, USA, in 1970 en heeft nu ongeveer 15.000 cafés in Noord- en Latijns Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië.
Starbucks, bekend om zijn espresso, is beroemd geworden dankzij de hoge kwaliteit van zijn koffie dat nog artisanaal wordt bereid.
Marokkaanse diaspora profiteert massaal van nieuwe woonhulp in Marokko
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Moderne Amerikaanse pantserwagens voor Marokko
Marrakech zet offensief in tegen criminaliteit
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Gianni Infantino wakkert spanningen aan tussen Marokko en Spanje
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht