20 juli 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse keten Starbucks Coffee wenst een eerste café te openen in Marokko en heeft daarvoor de Morocco’Mall shoppingcenter te Casablanca gekozen. De groep zou zich met deze opening voor het eerst in Noord-Afrika implementeren.
De Amerikaanse koffie franchise is momenteel bezig met een opiniepeiling in Marokko om er de reputatie van Starbucks te testen en het economisch potentieel van het land te beoordelen.
De groep opende zijn eerste café in Seattle, USA, in 1970 en heeft nu ongeveer 15.000 cafés in Noord- en Latijns Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië.
Starbucks, bekend om zijn espresso, is beroemd geworden dankzij de hoge kwaliteit van zijn koffie dat nog artisanaal wordt bereid.
Marokko: vrouwen eisen toegang tot verantwoordelijke posities
Studenten keren terug naar Marokko om aan depressie te ontsnappen
Marokko gaat meer sneltesten doen
Aankoop F-35 straaljagers door Marokko krijgt vorm
Marokko: belasting op alcohol en tabak brengt 2 miljard dirham op
Amerikaanse markt gaat open voor producten uit Marokkaanse Sahara
Marokko: belasting op alcohol en tabak brengt 2 miljard dirham op
Amerikaanse markt gaat open voor producten uit Marokkaanse Sahara
Platform ’B2Marruecos’ om Europese toeristen aan te trekken
Overname van Marokkaanse Asti Group door Ceva Logistics
Marokkanen geven voor 6 miljard dirham aan buitenlands vermogen op in 2020
Een vrijhandelszone tussen Marokko en Israël?
Israël en Marokko gaan voor een revolutie in de energiesector
Marokko: ruim 7000 taxi’s vernieuwd in 2020