15 maart 2025 - 20:30 - Cultuur
Uit een rapport van MarocMétrie, agentschap gespecialiseerd in het meten van kijkcijfers in Marokko, blijkt dat de Marokkaanse kijker tijdens de periode van 5 tot 11 maart gemiddeld 4 uur en 47 minuten per dag voor de televisie doorbracht.
Het rapport geeft ook aan dat tijdens de iftar de kijkdichtheid 28,6% bereikte op 2M en 21,3% op Al Aoula. De sitcom ’Mabrouk Alina’, uitgezonden op 2M, noteerde het hoogste aantal kijkers met 10.183.000 kijkers. Het wordt gevolgd door de serie ’Ad-Dam Al Machrouk’, die 9.577.000 kijkers trok, en vervolgens door de nagesynchroniseerde soapserie ’Hadik Hayati’ met 8.918.000 kijkers. Het programma ’Bahat Al-Istiraha’ staat op de vierde plaats met 8.148.000 kijkers.
Lees ook: Dounia Boutazout reageert fel op kritiek over Ramadanseries
Wat de programma’s van zender Al Aoula betreft, voert de serie ’Ana Wiak’ de lijst aan met 9.765.000 kijkers, gevolgd door de serie ’Jorh Kadim’ die 6.345.000 kijkers samenbracht. Het Arabischtalige televisiejournaal registreert 8.843.000 kijkers, terwijl de serie ’Oulad Izza’ in totaal 8.646.000 kijkers heeft.
Ontvoering Zwitserse in Niger: link met lot Marokkaanse truckers?
Marokko profiteert van trend: binationals kiezen voor Botola Pro
Passagiers boos: Tarifit geweigerd op luchthaven Nador
Nederlander bij Marokkaanse grens gepakt met 45 kilo hasj
Koning Mohammed VI terug in Rabat voor gespannen ministerraad
Nederlandse ambassadeur in Driouch
Soundos El Ahmadi nieuw jurylid Holland’s got talent
Georgina Rodríguez verrast met Arabische tatoeage (foto)
Algerijnse zanger Reda Taliani op borgtocht vrij in Marrakech
Algerijnse zanger Reda Taliani gearresteerd in Marokko
Marokko zingt voor Abdelouahab Doukkali, levende legende
Douzi mag Verenigde Staten niet in
Mocro Maffia-acteur Oussama Ahammoud veroordeeld om lachgasverslaving
Marokko beschermt zijn kaftan tegen Algerije