15 maart 2025 - 20:30 - Cultuur
Uit een rapport van MarocMétrie, agentschap gespecialiseerd in het meten van kijkcijfers in Marokko, blijkt dat de Marokkaanse kijker tijdens de periode van 5 tot 11 maart gemiddeld 4 uur en 47 minuten per dag voor de televisie doorbracht.
Het rapport geeft ook aan dat tijdens de iftar de kijkdichtheid 28,6% bereikte op 2M en 21,3% op Al Aoula. De sitcom ’Mabrouk Alina’, uitgezonden op 2M, noteerde het hoogste aantal kijkers met 10.183.000 kijkers. Het wordt gevolgd door de serie ’Ad-Dam Al Machrouk’, die 9.577.000 kijkers trok, en vervolgens door de nagesynchroniseerde soapserie ’Hadik Hayati’ met 8.918.000 kijkers. Het programma ’Bahat Al-Istiraha’ staat op de vierde plaats met 8.148.000 kijkers.
Lees ook: Dounia Boutazout reageert fel op kritiek over Ramadanseries
Wat de programma’s van zender Al Aoula betreft, voert de serie ’Ana Wiak’ de lijst aan met 9.765.000 kijkers, gevolgd door de serie ’Jorh Kadim’ die 6.345.000 kijkers samenbracht. Het Arabischtalige televisiejournaal registreert 8.843.000 kijkers, terwijl de serie ’Oulad Izza’ in totaal 8.646.000 kijkers heeft.
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Hakim Ziyech met moeder, Nayef Aguerd en Kurt Zouma in Marrakech
Nieuwe metaalvondsten in Marokko: koper, goud en zilver
Sean Paul kiest Marokko voor nieuwe videoclip (video)
French Montana en Swae Lee openen FIFA WK clubs
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set
Marokkaanse actrice Naïma Bouhmala overleden