31 oktober 2019 - 18:10 - Marokko
Premier Saadeddine El Othmani is niet tevreden met het beeld dat van hem wordt geschetst in de media. Hij zou in de afgelopen dagen zijn entourage op de vingers hebben getikt vanwege foto’s van hem die in de media werden verspreid.
Het regeringshoofd wil zijn imago bij het groot publiek hoog houden en zou daarvoor zelfs een beroep hebben gedaan op externe medewerkers om deze te verbeteren in aanloop naar de verkiezingen van 2021.
Zijn inspanningen zouden echter de gewilde resultaten niet hebben opgeleverd. Een expert in communicatie uit Casablanca oordeelt dat het onmogelijk is om het imago van El Othmani "beter te verkopen".
De leider van de PJD-partij is "niet-marketable" en het wordt nog erger wanneer men zijn foto’s als partijleider en als regeringshoofd combineert. En volgens zijn critici doet El Othmani zelf ook niets om de situatie te verbeteren.
Familievete over schaap leidt tot moord in Tetouan
Marokkaanse keuken verdwijnt in Walt Disney World
Turkije houdt Ibtissem en Mariam vast na vakantie in Thailand
Nederlanders: "Liever omrijden dan Marokkaanse buren"
Marokkaans Nederlandse Israe vecht om wereldtitel
Tarik Khbabez: verloren titel, nieuwe kans
Dit is het prijskaartje voor de toekomst van Marokko
Marokko onthult snelwegenplan: zo ziet de toekomst eruit
Onverwachte samenwerking: Marokko stuurt docenten naar Spaanse scholen
Marokko waarschuwt rechters: "Pas op voor valse polygamie-papieren"
Marokko grijpt in: massamigratie van Algerijnen naar Ceuta gestopt
Waldorf Astoria-hotel opent in Marokko: nachtje kost 6000 dirham
Noord-Marokko’s megaproject: cruciale wegverbinding nadert voltooiing
Tanger-Assilah, dé nieuwe toeristische sensatie van Marokko