23 maart 2011 - 17:48 - Economie
Amerikaanse fastfood-keten McDonald’s, in Marokko sinds december 1992 met de opening van een restaurant aan de kust in Ain Diab, Casablanca, dient op dag van vandaag 30 miljoen maaltijden per jaar in het Koninkrijk.
McDonald’s, in Europa en de Verenigde Staten een gewoon fast-food concept, is in Marokko eerder gezien als een familiaal restaurant. De mensen hebben de gewoonte er met familie of vrienden te gaan.
Om zijn klanten te behouden, innoveert de fast food keten op basis van de Marokkaanse eetgewoonten. McDonald’s biedt bijvoorbeeld een menu "Mabrouk", een "Mac Arabia Tagine" of de ftour van de Ramadan, drie maaltijden die heel veel succes hebben bij de Marokkaanse klanten.
Marokko telt actueel 27 McDonald’s restaurants, die niet minder dan 30 miljoen maaltijden per jaar dienen, waarvan 12 miljoen Big Mac.
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Hakim Ziyech met moeder, Nayef Aguerd en Kurt Zouma in Marrakech
Nieuwe metaalvondsten in Marokko: koper, goud en zilver
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje
Marokko haalt miljardeninvestering binnen voor accu-fabriek
Marokko neemt de leiding in de mondiale auto-industrie
DFDS koopt scheepvaartroutes Spanje-Marokko