23 maart 2011 - 17:48 - Economie
Amerikaanse fastfood-keten McDonald’s, in Marokko sinds december 1992 met de opening van een restaurant aan de kust in Ain Diab, Casablanca, dient op dag van vandaag 30 miljoen maaltijden per jaar in het Koninkrijk.
McDonald’s, in Europa en de Verenigde Staten een gewoon fast-food concept, is in Marokko eerder gezien als een familiaal restaurant. De mensen hebben de gewoonte er met familie of vrienden te gaan.
Om zijn klanten te behouden, innoveert de fast food keten op basis van de Marokkaanse eetgewoonten. McDonald’s biedt bijvoorbeeld een menu "Mabrouk", een "Mac Arabia Tagine" of de ftour van de Ramadan, drie maaltijden die heel veel succes hebben bij de Marokkaanse klanten.
Marokko telt actueel 27 McDonald’s restaurants, die niet minder dan 30 miljoen maaltijden per jaar dienen, waarvan 12 miljoen Big Mac.
Conflict Israël-Hamas overschaduwt Joodse feestdagen in Marokko
Scarlett Johansson in Tanger voor bruiloft
Marokko: controverse over prijzen Ryanair zwelt aan
Chaos op concert Marwan Khoury in Casablanca
Verpleger in Marrakech beschuldigd van seksueel misbruik patiënte
Dit zijn de geplande of in aanbouw zijnde snelwegen in Marokko
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s