Grens Sebta: 13 kilo drugs in auto gevonden
Nieuwe drugsvangst bij de grensovergang van Sebta. Marokkaanse douaniers hebben een auto onderschept met 13 kilo drugs.
6 maart 2019 - 20:10 - Marokko
De politie heeft eerder deze week in de regio van Zagora honderden kilos cannabis onderschept. Dat bericht de nationale veiligheidsdienst DGSN.
In totaal werden in Mhamid El Ghizlane 35 tassen van 25 kilo cannabis in een SUV met valse kentekenplaten gevonden.
Een onderzoek werd gestart. Volgens de DGSN wordt gewerkt aan de identificatie van de eigenaren van de drug. Er wordt geen melding gedaan van arrestaties.
Vorige maand hadden de douane en de koninklijke gendarmerie 2 ton drugs onderschept in een auto op de weg tussen Tetouan en Chefchaouen. Ook toen had het voertuig valse kentekenplaten.
Lees meer
Nieuwe drugsvangst bij de grensovergang van Sebta. Marokkaanse douaniers hebben een auto onderschept met 13 kilo drugs.
De Marokkaanse politie heeft in Mhamid El Ghizlane in de regio van Zagora een karavaan dromedarissen met ruim één ton drugs aangetroffen.
De Marokkaanse douane heeft zijn activiteitenrapport voor het jaar 2018 gepubliceerd. Daaruit blijkt dat vorig jaar 19,2 ton cannabis in beslag werd genomen in het land, tegen...
Vijf verdachten zijn woensdag door de politie in de regio van Zagora gearresteerd voor hun vermeende banden met een criminele drugsorganisatie.
De Marokkaanse Koninklijke Marine heeft donderdag voor de kust van Tanger 500 kilo cannabis in beslag genomen.