11 maart 2011 - 10:04 - Economie
Het Marokkaanse bier "Casablanca", geschept in 1996 door Marokko Brouwerijen, wordt zeer succesvol uitgevoerd naar de Verenigde Staten, maar ook naar diverse Europese landen.
Casablanca bier, 100% Marokkaans en genaamd naar de succesvolle film van Michael Curtiz uitgebracht in 1942, wordt voor 37% van zijn productie uitgevoerd naar de Amerikaanse markt, die de eerste importeur is.
Casablanca, vervaardigd in Tit Mellil en verspreid in 2000 verkooppunten in Marokko, heeft ook succes in Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.
Marrakech zet offensief in tegen criminaliteit
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Gianni Infantino wakkert spanningen aan tussen Marokko en Spanje
Tanger: ambtenaren zwaar gestraft
Marokkaanse YouTuber vier jaar cel in
Broers Mounir en Mustapha leiden grootschalig datingscam
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld