11 maart 2011 - 10:04 - Economie
Het Marokkaanse bier "Casablanca", geschept in 1996 door Marokko Brouwerijen, wordt zeer succesvol uitgevoerd naar de Verenigde Staten, maar ook naar diverse Europese landen.
Casablanca bier, 100% Marokkaans en genaamd naar de succesvolle film van Michael Curtiz uitgebracht in 1942, wordt voor 37% van zijn productie uitgevoerd naar de Amerikaanse markt, die de eerste importeur is.
Casablanca, vervaardigd in Tit Mellil en verspreid in 2000 verkooppunten in Marokko, heeft ook succes in Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.
Marokkanen eisen opheldering: miljarden verspild aan overheidsauto’s
Minister Rachida Dati in opspraak door juwelenschandaal
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
Vlees in Marokko: "Prijzen zullen nooit meer dalen"
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt