12 juli 2024 - 19:00 - Wereld
De Spaanse modeketen Mango heeft een nieuwe campagne voor zijn jongerenlijn, Mango Teen, volledig laten genereren door kunstmatige intelligentie (AI). Het model, de locatie in Marokko en zelfs de fotoshoot zijn allemaal digitaal tot stand gekomen.
De campagne toont een model in een kleurrijke outfit met etnische print, tegen een achtergrond die doet denken aan Marokko. Hoewel het beeld realistisch lijkt, is alles gecreëerd met behulp van AI.
Lees ook: AI-foto Koning Mohammed VI ligt Marokkanen dwars
Mango benadrukt dat dit initiatief hun voortdurende inzet voor innovatie in de mode-industrie weerspiegelt. Het bedrijf experimenteert al sinds 2018 met kunstmatige intelligentie en heeft het eerder ingezet voor prijsoptimalisatie en gepersonaliseerde productaanbevelingen.
Lees ook: Eerste Miss AI ter wereld komt uit Marokko
Hoewel AI nieuwe mogelijkheden biedt, zijn er ook ethische zorgen over het gebruik ervan in de mode. Critici wijzen op het risico van onrealistische schoonheidsidealen, gebrek aan diversiteit en mogelijke verwarring bij consumenten.
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Racisme in België live op televisie onthuld
Chaos met pelgrimsvluchten in Saoedi-Arabië: Marokko komt met oplossing
Gasleiding Nigeria-Marokko: VS wil meedoen!
Ryanair in Marokko: droom wordt nachtmerrie
Klaas opgelicht door grote liefde, 85.000 euro verdwenen in Marokko
Marokko redt Spanje van totale black-out na massale stroomuitval
Spaans dorp daagt Chefchaouen uit
Marokkanen betrapt met tienduizenden euro’s in auto bij grens