12 juli 2024 - 19:00 - Wereld
De Spaanse modeketen Mango heeft een nieuwe campagne voor zijn jongerenlijn, Mango Teen, volledig laten genereren door kunstmatige intelligentie (AI). Het model, de locatie in Marokko en zelfs de fotoshoot zijn allemaal digitaal tot stand gekomen.
De campagne toont een model in een kleurrijke outfit met etnische print, tegen een achtergrond die doet denken aan Marokko. Hoewel het beeld realistisch lijkt, is alles gecreëerd met behulp van AI.
Lees ook: AI-foto Koning Mohammed VI ligt Marokkanen dwars
Mango benadrukt dat dit initiatief hun voortdurende inzet voor innovatie in de mode-industrie weerspiegelt. Het bedrijf experimenteert al sinds 2018 met kunstmatige intelligentie en heeft het eerder ingezet voor prijsoptimalisatie en gepersonaliseerde productaanbevelingen.
Lees ook: Eerste Miss AI ter wereld komt uit Marokko
Hoewel AI nieuwe mogelijkheden biedt, zijn er ook ethische zorgen over het gebruik ervan in de mode. Critici wijzen op het risico van onrealistische schoonheidsidealen, gebrek aan diversiteit en mogelijke verwarring bij consumenten.
Spanjaard overleden na brutale aanval in Marokkaanse geboortestad
Zorgminister op pad in Nador en Driouch
Verkrachtingszaak rond Achraf Hakimi wordt complexer
Marokko sterker dan Duitsland in FIFA-ranglijst
Marokkaanse overheid ontslaat zes politici om corruptie
Europese import van Marokkaanse tomaten opgeschort?
Bestbetaalde CEO van België Ilham Kadri stapt op
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Algerije aan VN: "Niet zonder Polisario"
Toeristen riskeren celstraf na kus in moskee (video)
Minister Rachida Dati in opspraak door juwelenschandaal
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België