Openbaarvervoer bus Rabat vat vuur
Een bus van het openbaar vervoer in Rabat is woensdag in brand gevlogen zonder slachtoffers te maken. De passagiers waren onmiddellijk geëvacueerd.
8 november 2011 - 18:30 - Marokko
Een Marokkaan uit Canada heeft een klacht ingediend tegen de stad Rabat, omdat hij tegen een signalisatiebord is gelopen. Hij liep daarbij verwondingen op aan de neus en zou, zonder zijn bril, zijn gezichtsvermogen hebben verloren.
Abdelhanine Jamaï, heeft zich bij het oversteken op 1 november in het centrum van Rabat, gewond door tegen een verkeersbord te lopen dat niet juist geplaatst was, zoals hij uitlegt aan Al Massae.
De man meent dat de sluiting van het zebrapad de belangrijkste oorzaak is van zijn verwondingen, waarvoor hij werd behandeld in een kliniek te Rabat dat hem een medisch attest van 25 dagen gaf.
Abdelhanine Jamaï, die stelt dat verkeersborden in Rabat verkeerd geplaatst zijn en daarvan bewijs heeft, zegt zijn klacht tegen Rabat te willen voortzetten, zodat "verkeersborden geen andere slachtoffers maken".
Lees meer
Een bus van het openbaar vervoer in Rabat is woensdag in brand gevlogen zonder slachtoffers te maken. De passagiers waren onmiddellijk geëvacueerd.
Kamal Maghri, een Marokkaan wonenden te Gatineau, Canada, heeft een klacht ingediend tegen de burgemeester van de stad. Hij stelt de grondwettelijke waarden opgenomen in een...
Drie werkloze afgestudeerden die deelnamen aan een protestactie bij het Ministerie van Onderwijs in Rabat, hebben zichzelf in brand gestoken op woensdag.
De Libische ambassade in Rabat gaat in de komende twee weken een nieuwe staf van diplomaten verwelkomen.
Woman-Shoufouch, vrouwenbeweging die oorspronkelijk Slutwalk Marokko werd genoemd, organiseerde dinsdag een meeting op het hoofdkantoor van de Marokkaanse Democratenbeweging in...