Bommelding op vliegtuig Royal Air Maroc
Een vliegtuig van Royal Air Maroc werd in het Franse Montpellier aan grond gehouden vanwege een bommelding.
25 november 2015 - 22:00 - Marokko
Op de luchthaven van Parijs Orly is dinsdag een toestel van Royal Air Maroc ontruimd na een bommelding. Bij het toestel werd een bagage gevonden die niet van een passagier was.
"De bagage werd op de grond naast het vliegtuig gevonden. We dachten onmiddellijk dat er gevaar dreigde. Toen werd ontdekt dat er geen naam op de bagage was werden de luchthavenautoriteiten gewaarschuwd. De ontmijningsdienst werd erbij gehaald. Na controle bleek er niets gevaarlijks in te zitten. De bagage werd toch vernietigd in overeenstemming met de geldende procedure", aldus een woordvoerder van de Marokkaanse luchtvaartmaatschappij.
De passagiers mochten na anderhalf uur terug aan boord. Het toestel kwam woensdag rond middernacht veilig in Rabat aan. Een onderzoek werd gestart om uit te maken hoe de bagage naast het toestel belandde.
Lees meer
Een vliegtuig van Royal Air Maroc werd in het Franse Montpellier aan grond gehouden vanwege een bommelding.
EasyJet heeft een vlucht tussen Manchester en Marrakech moeten annuleren wegens een bommelding. Het toestel werd ontruimd nadat een passagier vertelde dat hij een bom in zijn...
Royal Air Maroc is opnieuw in opspraak geraakt na de publicatie van een filmpje op een vlucht tussen Casablanca en Montréal. In de video ziet men kakkerlakken in de keuken van...
Een toestel van Royal Air Maroc heeft een twintigtal minuten na het opstijgen in Paris Orly rechtsomkeer moeten maken.
Een toestel van Royal Air Maroc dat dinsdag vanuit Brussel naar Casablanca moest vliegen werd ontruimd na een bommelding op de luchthaven Brussels Airport.