14 september 2017 - 18:00 - Marokko
Samira Amesrouh, een Franse zakenvrouw die aan haar dochter haar kennis over de islam over wilde dragen, heeft een origineel idee gehad: een Barbie maken die de Koran reciteert.
De pop kreeg de naam « Jenna », net zoals haar dochter, wat « Paradijs » betekent. « Toen mijn dochter 2 jaar was zocht ik naar een speelgoed waarmee ze de Koran snel en gemakkelijk kon leren. Dit al spelend. », aldus Samira Amesrouh in een interview met Reuters.
De « moslima-Barbie » wordt nu in grote aantallen geproduceerd en is een echt succes in het Midden-Oosten. De pop wordt in Saoedi-Arabië, Koeweit, Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten verkocht. Samira en haar gezin vestigden zich als gevolg van dit succes in Dubai.
Politicus in Marokko: "Alcohol ok en executie voor corrupten"
Plannen voor nieuwe luchthaven in Marokko concreet
WK 2030: Marokko’s grootste gok of gouden kans?
Marokkaans-Zwitserse Alayah Pilgrim maakt furore op Euro 2025
Renovatie plein wekt woede in Al Hoceima
Nador pakt chaos op stranden aan met vaste prijzen
Politicus in Marokko: "Alcohol ok en executie voor corrupten"
Renovatie plein wekt woede in Al Hoceima
Nador pakt chaos op stranden aan met vaste prijzen
Gevaarlijke situatie op toeristische trekpleister Al Hoceima
Marokkaanse verliest 222.000 dirham door WhatsApp-bericht
Vicevoorzitter wijk Tanger opgepakt na klacht uit België
Grensovergang Melilla: minder drukte door uitkeringscontrole
Ajdir wil strandtoerisme redden