14 september 2017 - 18:00 - Marokko
Samira Amesrouh, een Franse zakenvrouw die aan haar dochter haar kennis over de islam over wilde dragen, heeft een origineel idee gehad: een Barbie maken die de Koran reciteert.
De pop kreeg de naam « Jenna », net zoals haar dochter, wat « Paradijs » betekent. « Toen mijn dochter 2 jaar was zocht ik naar een speelgoed waarmee ze de Koran snel en gemakkelijk kon leren. Dit al spelend. », aldus Samira Amesrouh in een interview met Reuters.
De « moslima-Barbie » wordt nu in grote aantallen geproduceerd en is een echt succes in het Midden-Oosten. De pop wordt in Saoedi-Arabië, Koeweit, Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten verkocht. Samira en haar gezin vestigden zich als gevolg van dit succes in Dubai.
Marokko onderzoekt verdachte geldstromen naar Afrika
Toeristische revolutie in Noord-Marokko
Marokko verzekert zich van WK-ticket met zinderende overwinning
Ryanair wijzigt bagageregels, ook voor Marokko
Feestzalen in Marokko zorgen voor ergernis
Egyptische betaaldienst breidt uit naar Marokko
Toeristische revolutie in Noord-Marokko
Ryanair wijzigt bagageregels, ook voor Marokko
Feestzalen in Marokko zorgen voor ergernis
Telefoongesprek Koning Mohammed VI en Franse president volledig uit de hand gelopen
Ongeval kabelbaan Lissabon: Marokkaanse onder slachtoffers
5G-uitrol in Marokko van start
Veranderingen voor water- en stroomdistributie in Noord-Marokko
"Gespuis": racistische video over Riffijnen zorgt voor protest