Zoeken

Autodidact Ibrahim Ouassari in Raad van Bestuur Proximus

24 april 2021 - 17:00 - Wereld

©

Molengeek-oprichter Ibrahim Ouassari werd benoemd in de Raad van Bestuur van Proximus. Na zijn samenwerking met Facebook en Google om zijn opleidingsplatform in Molenbeek te perfectioneren, wil hij nu zijn ervaring overbrengen naar het bestuur van Proximus.

De Marokkaans-Brusselse Ibrahim Ouassari richtte MolenGeek in 2015 op. De vereniging heeft als doelstelling de technologiewereld toegankelijk te maken voor mensen met diverse achtergronden via onder meer opleidingen. Internetgigant Google steunde MolenGeek de voorbije jaren om uit te breiden naar andere steden in België en in het buitenland. De organisatie werkt reeds samen met Proximus. "Nooit, nooit, nooit van mijn leven had ik gedacht dat het zo’n vaart zou lopen. Voor mij is het een echte eer en privilege om in de raad van bestuur van Proximus te mogen zetelen. Het is toch de trots van de Belgische digitale industrie en een historisch bedrijf. Tegelijkertijd verbindt Proximus alle Belgen. We hebben tijdens de quarantaine gezien hoe belangrijk dat is," vertelt Ouassari aan de radiozender Bruzz.

De 42-jarige Ouassari is de enige nieuwe bestuurder en is benoemd voor vier jaar in de raad van bestuur van Proximus. Hij is ook de enige die geen middelbaar diploma heeft behaald. "Ik ben een atypisch profiel aan de tafel. Ik wil het bedrijf iets bijbrengen vanuit mijn eigen expertise met digitale technologie, start-ups en inclusie. Het zou super zijn voor mij, voor Proximus en in feite voor heel België als ik onze werking erin kan integreren."

Proximus-bestuurders krijgen een vaste jaarvergoeding van 25.000 euro, aangevuld met zitpenningen en communicatiekosten. "Dat is een enorme vergoeding als je weet waar ik vandaan kom, maar het zal niet naar een villa of cabriolet gaan. In mijn privéleven investeer ik mijn geld verder in MolenGeek, opdat het verder zou blijven draaien, want ze werken nu al twee jaar zelfstandig zonder subsidies. Ze worden gesponsord door grote bedrijven als Google, Samsung en Proximus. We hebben echt succes in de wereld, maar we willen te allen tijde onze identiteit en onze ziel bewaren. Dat wil zeggen: dicht bij de burger blijven en voor verbinding zorgen. Zeker in moeilijke tijden, zoals de lockdown, willen we diensten ontwikkelen waar de burger echt iets aan heeft."

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team