19 januari 2018 - 20:00 - Wereld
Aziz is opgelucht. De slager uit Amsterdam heeft na bijna twee maanden zoeken een klant teruggevonden die 90 euro teveel had gepind.
De jonge slager ontdekte de fout dagen na de betaling. In plaats van 9,75 euro pinde de klant 99,75 euro. Noch Aziz, noch de klant merkten daar toen iets van.
Aziz probeerde de klant met een berichtje op Facebook terug te vinden maar dat lukte niet. Het geld terugstorten kon niet want het rekeningnummer was niet volledig. Bij zijn vaste klanten vond hij de teveelpinner ook niet terug. Hij stapte zelfs naar de bank maar daar kon hij ook niet geholpen worden om privacy redenen.
Toch gaf Aziz niet op. Hij stapte naar televisiezender AT5. Een artikel en een filmpje werden op internet gezet. Ook dat mocht niet baten. Maar voor de bank was het wel een bewijs dat Aziz goede bedoelingen had. Er werd contact opgenomen met de teveelpinner en het geld werd teruggestort.
De klant is een vrouw die af en toe de slagerij van Aziz bezoekt. "Ze komt hier af en toe voor een kippetje, beetje olijven, je weet toch", zegt Aziz, opgelucht. "Als ik straks ben overleden, sta ik voor God. Die kijkt naar mijn leven en dan gaat het niet alleen om de grote zaken, maar ook om de kleine."
Woningmarkt Marokko: kloof groeit
Honderden gevangenen in Marokko mogen cel verlaten dankzij nieuwe wet
Atleet Mehdi Raiss overleden tijdens verblijf in Marokko voor huwelijk
IPTV in België: tienduizenden gebruikers bekend, celstraf dreigt
Stellantis brengt Chinees EV-merk naar Marokko
Marathon in Rif voor vermoord Marokkaans koppel in België
Bestbetaalde CEO van België Ilham Kadri stapt op
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Algerije aan VN: "Niet zonder Polisario"
Toeristen riskeren celstraf na kus in moskee (video)
Minister Rachida Dati in opspraak door juwelenschandaal
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België