19 januari 2018 - 20:00 - Wereld
Aziz is opgelucht. De slager uit Amsterdam heeft na bijna twee maanden zoeken een klant teruggevonden die 90 euro teveel had gepind.
De jonge slager ontdekte de fout dagen na de betaling. In plaats van 9,75 euro pinde de klant 99,75 euro. Noch Aziz, noch de klant merkten daar toen iets van.
Aziz probeerde de klant met een berichtje op Facebook terug te vinden maar dat lukte niet. Het geld terugstorten kon niet want het rekeningnummer was niet volledig. Bij zijn vaste klanten vond hij de teveelpinner ook niet terug. Hij stapte zelfs naar de bank maar daar kon hij ook niet geholpen worden om privacy redenen.
Toch gaf Aziz niet op. Hij stapte naar televisiezender AT5. Een artikel en een filmpje werden op internet gezet. Ook dat mocht niet baten. Maar voor de bank was het wel een bewijs dat Aziz goede bedoelingen had. Er werd contact opgenomen met de teveelpinner en het geld werd teruggestort.
De klant is een vrouw die af en toe de slagerij van Aziz bezoekt. "Ze komt hier af en toe voor een kippetje, beetje olijven, je weet toch", zegt Aziz, opgelucht. "Als ik straks ben overleden, sta ik voor God. Die kijkt naar mijn leven en dan gaat het niet alleen om de grote zaken, maar ook om de kleine."
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaanse douaneregels voor auto-overdracht diaspora
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Spanje vreest verlies Sebta en Melilla
Marokkaanse Sahara: nu ook Rusland?
Miss Univers en Marokkaanse verloofde: afrekening op Instagram
Algerije beschuldigt Marokko van "stelen" couscous
Meer dan derde Belg heeft buitenlandse roots
Marokkaanse courgette nekt Europese boeren