Zoeken

Meriem Selsouli mist Olympische spelen wegens doping

26 juli 2012 - 12:35 - Sport

Geschreven door Laila A.

De Marokkaanse atleet Meriem Alaoui Selsouli is positief getest op een diureticum. Daardoor mist ze de Olympische Spelen van 2012, in Londen (27 juli-12 augustus).

De atleet was van 2009 tot 2011 ook al aan de kant gezet de Internationale Federatie van Atletiek IAAF wegens doping.

Selsouli, favoriet gegeven op de 5000m in Londen, zou volgens sportmedia hierdoor een einde zetten aan haar professionele carrière.

Sinds 6 juli dit jaar is Meriem Alaoui Selsouli, 28, de snelste wereldtijd van het jaar op de 1500m.

Dit jaar zullen dertig atleten Marokko vertegenwoordigen in zeven atletiekcompetities op de Olympische Spelen in Londen.

Lees meer

Doping Marokkanen op Olympische Spelen in Parlement

Dopingzaken bij Marokkaanse atleten op de Olympische Spelen in Londen zullen binnenkort worden besproken in het parlement. Om doping in de toekomst te vermijden, stelt...

Dertig Marokkaanse atleten naar Olympische Spelen 2012

Dertig Marokkaanse atleten, waaronder dertien vrouwen, zullen Marokko vertegenwoordigen in zeven disciplines tijdens de Olympische Spelen 2012, in Londen van 27 juli tot 12...

Olympische Spelen 2012: Jong Marokko out

Jong Marokko is woensdag op het voetbaltoernooi op de Olympische Spelen, uitgeschakeld na een gelijkspel tegen Spanje (0-0).

Londen 2012: Marokko wint eerste medaille

De Marokkaanse atleet Abdalaati Iguider heeft dinsdag de bronzen medaille van de 1500m gewonnen op de Olympische Spelen in Londen dinsdag, met een tijd van 3:35.13.

Londen 2012: resultaat Marokko-Japan 0-1

Marokko is zondag met 1-0 door Japan verslagen in Newcastle, in de tweede groepswedstrijd op de Olympische Spelen in Londen.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team