7 februari 2018 - 19:20 - Economie
Ondanks een onverwachtse daling van de verkopen sinds het begin van het jaar, blijven low-cost automodellen winstgevend in Marokko.
In de loop van januari werden in totaal 13.627 auto’s in het koninkrijk verkocht. Volgens l’Economiste is dat 1,1% minder dan vorig jaar.
Dacia is zonder verrassing eerste met 4127 verkochte voertuigen. Het merk doet het beter dan in januari 2017.
Het moederhuis van Dacia, Renault, volgt met 1756 verkochte modellen, 11,7% meer dan vorig jaar. De Duitse autofabrikant Volkswagen kende een nog sterkere stijging met 1102 verkochte voertuigen, 48,9% meer dan vorig jaar.
Daarna komen de Koreaanse Hyundai met 923 verkochte modellen en de Amerikaanse Ford met 874 auto’s, 33,5% minder dan in januari 2017.
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Racisme in België live op televisie onthuld
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?