7 februari 2018 - 19:20 - Economie
Ondanks een onverwachtse daling van de verkopen sinds het begin van het jaar, blijven low-cost automodellen winstgevend in Marokko.
In de loop van januari werden in totaal 13.627 auto’s in het koninkrijk verkocht. Volgens l’Economiste is dat 1,1% minder dan vorig jaar.
Dacia is zonder verrassing eerste met 4127 verkochte voertuigen. Het merk doet het beter dan in januari 2017.
Het moederhuis van Dacia, Renault, volgt met 1756 verkochte modellen, 11,7% meer dan vorig jaar. De Duitse autofabrikant Volkswagen kende een nog sterkere stijging met 1102 verkochte voertuigen, 48,9% meer dan vorig jaar.
Daarna komen de Koreaanse Hyundai met 923 verkochte modellen en de Amerikaanse Ford met 874 auto’s, 33,5% minder dan in januari 2017.
Marokko in gevecht tegen namaakgoederen
Dood Mehdi Bouda in België: tragisch ongeval of fatale fout van politie?
Actrice Yasmine Sabri schittert in Marokkaanse kaftan (video)
Explosie Rotterdam: telefoon met drugslab-foto’s gevonden
Zandstorm en windstoten van 115 km/u in Oujda: experts reageren
Nederlander betrapt met record hoeveelheid hasj bij Bab Sebta
Chinese gigant bouwt batterijfabriek in Kenitra
Marokkaanse boeren in vizier belastingdienst
Historische prestatie voor Tanger Med
Radisson plant op 25 nieuwe hotels in Marokko tegen 2030
Wereldleider in cyberveiligheid vestigt zich in Marokko
Tanger-Tetouan-Al Hoceima investeert fors in drinkwater
Marokko verhoogt graanimport
Dirham sterker dan euro, zwakker dan dollar