7 februari 2018 - 19:20 - Economie
Ondanks een onverwachtse daling van de verkopen sinds het begin van het jaar, blijven low-cost automodellen winstgevend in Marokko.
In de loop van januari werden in totaal 13.627 auto’s in het koninkrijk verkocht. Volgens l’Economiste is dat 1,1% minder dan vorig jaar.
Dacia is zonder verrassing eerste met 4127 verkochte voertuigen. Het merk doet het beter dan in januari 2017.
Het moederhuis van Dacia, Renault, volgt met 1756 verkochte modellen, 11,7% meer dan vorig jaar. De Duitse autofabrikant Volkswagen kende een nog sterkere stijging met 1102 verkochte voertuigen, 48,9% meer dan vorig jaar.
Daarna komen de Koreaanse Hyundai met 923 verkochte modellen en de Amerikaanse Ford met 874 auto’s, 33,5% minder dan in januari 2017.
Marokko in wereldtop, vierde luchtmacht in Afrika
Nokia bouwt Medusa-internetkabel tussen Marokko en Europa
Dader dodelijk verkeersongeluk Berkane na dagen opgepakt
Trump opent deur voor Amerikaanse investeringen in de Sahara
Grootste dam van Marokko in Rif: 100% risico op aardbeving
Emiraten investeren 10 miljard dollar in Marokkaanse Sahara
Nokia bouwt Medusa-internetkabel tussen Marokko en Europa
Trump opent deur voor Amerikaanse investeringen in de Sahara
Emiraten investeren 10 miljard dollar in Marokkaanse Sahara
Marokko breekt exportrecord voor asperges, België nr 1 klant
Fiscus Marokko start jacht op onbebouwd grond
Marokkaanse vastgoedsector in diepe crisis, verkopen kelderen dramatisch
Olijfolie: Marokko lacht, Spanje huilt
Russische delegatie naar Marokko voor nieuwe deals