16 februari 2017 - 12:10 - Economie
De aanleg van een HSL-spoorlijn in Marokko is op dag van vandaag het duurste infrastructuurproject in Afrika. Dat blijkt uit een rapport van een Britse auditkantoor.
Volgens Deloitte Touche Tohmatsu Limited zal de Marokkaanse TGV bij zijn lancering in 2018 maar liefst 4 miljard dollar investeringen hebben gevergd. Dat maakt van de HSL het duurste project in de maak in Afrika.
Op de tweede plaats staat een tweede Marokkaans ontwikkelingsproject, namelijk de zonnecentrale Noor in Ouarzazate. De centrale zal in totaal 2,7 miljard dollar kosten.
En Marokko wordt nog een derde keer in de ranglijst vermeld met de nieuwe haven Nador West Med op de achtste plaats. De bouw van de haven in het noorden van het land zal een investering van 1 miljard dollar vergen.
Politie slaat toe in Tanger, grootschalige razzia tegen shishalounges
Marokkaanse steden verslaan concurrentie in prestigieuze ranking
Goed nieuws voor Marokkanen: historisch lage prijzen voor olijfolie
Snelle boten, slimme bendes en arme jongeren: zo werkt de drugshandel Marokko-Spanje
Puma pakt vervalsers in Marokko aan
Marokko betrapt Algerijnen met valse paspoorten
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven
Banken Marokko "plegen misbruik"