14 mei 2018 - 13:30 - Wereld
Het Duits bedrijf Eichbaum heeft bierflesjes op de markt gebracht met op de dopjes de vlaggen van de 32 landen die deelnemen aan het WK-2018, ook die van moslimlanden waaronder Marokko.
Beelden van de bierflessen met de vlaggen van Marokko, Tunesië, Egypte of nog Saoedi-Arabië gingen in de afgelopen dagen viraal op internet en zorgden voor heel wat kritiek en ontevreden reacties.
Ook de Duitse moslimgemeenschap veroordeelde de publiciteitscampagne die als respectloos wordt beschouwd.
Eichbaum heeft op de polemiek gereageerd door zich in een verklaring te verontschuldigen. "We hebben per ongeluk een fout gemaakt. Onze excuses aan alle moslims die zich beledigd voelden". De campagne werd stopgezet.
Casablanca worstelt met miljoenenschuld aan busbedrijf
Mysterieuze dood jonge vrouw op landgoed Marokkaanse miljardair
Drama in Tanger: vrouw probeert baby in ravijn te gooien
Hittegolf na hittegolf in Marokko: dit is waarom
Online nepnieuws bedreigt toerisme Noord-Marokko
Ouezzane in het donker door stroomdiefstal
Algerije woest op Frankrijk na steun aan Marokkaans autonomieplan
Waardevolle kunstwerken uit Marokko onderschept in Franse haven
Royal Air Maroc onder vuur in Istanbul
Algerije verlaat meeting in Jordanië vanwege Marokkaanse kaart met Sahara
Osama en Fatima uit de schulden dankzij Rotterdamse miljardairsfamilie
Meryame Kitir in geheim getrouwd (foto)
De noodkreet van een Marokkaan in Irak
Adidas haalt Bella Hadid uit campagne om steun aan Palestina