21 maart 2016 - 19:00 - Economie
De verkoop van alcohol is goed voor 13 procent van de omzet van Marokkaanse supermarktketen Labl’Vie. Dat liet de groep zelf weten.
Volgens l’Economiste is de verkoop van alcohol bij Label’Vie in de laatste maanden sterk gestegen.
De groep spant zich naar eigen zeggen in om de activiteit beter te beheren en stelt zelfs in sommige winkels de verkoop van alcohol opzettelijk te hebben geremd.
De stijging die bij Label’Vie werd opgemerkt is waarschijnlijk te danken aan het besluit van andere supermarktketens zoals Marjane en Acima om geen alcohol meer te verkopen.
Hakim Ziyech zoekt nieuwe start in Turkije
Marokko-Tanzania: om hoe laat en op welke zenders
Ruim 14.000 verdrinkingsgevallen op Marokkaanse stranden deze zomer
Nieuwe projecten moeten Chefchaouen doen groeien
Luchthavens Marokko te klein: megaprojecten van start
Nieuw project in Rabat stuit op felle kritiek
Revolut komt Marokkaanse banksector ontwrichten
Prijzen dalen in Marokko, maar niet overal
Marokko maakt einde aan monopolie Spaanse groep
Braziliaan domineert supermarkten in Marokko
Stellantis brengt productie succesmodel naar Marokko
Hogere belasting op komst voor grondbezitters in Marokko
Ouezzane krijgt economische zone voor 8000 ambachtslieden
Marokko grootmacht in blauwe bessen geworden