21 maart 2016 - 19:00 - Economie
De verkoop van alcohol is goed voor 13 procent van de omzet van Marokkaanse supermarktketen Labl’Vie. Dat liet de groep zelf weten.
Volgens l’Economiste is de verkoop van alcohol bij Label’Vie in de laatste maanden sterk gestegen.
De groep spant zich naar eigen zeggen in om de activiteit beter te beheren en stelt zelfs in sommige winkels de verkoop van alcohol opzettelijk te hebben geremd.
De stijging die bij Label’Vie werd opgemerkt is waarschijnlijk te danken aan het besluit van andere supermarktketens zoals Marjane en Acima om geen alcohol meer te verkopen.
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Gianni Infantino wakkert spanningen aan tussen Marokko en Spanje
Tanger: ambtenaren zwaar gestraft
Marokkaanse YouTuber vier jaar cel in
Broers Mounir en Mustapha leiden grootschalig datingscam
Lynx zorgt voor paniek in Tanger
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld