21 maart 2016 - 19:00 - Economie
De verkoop van alcohol is goed voor 13 procent van de omzet van Marokkaanse supermarktketen Labl’Vie. Dat liet de groep zelf weten.
Volgens l’Economiste is de verkoop van alcohol bij Label’Vie in de laatste maanden sterk gestegen.
De groep spant zich naar eigen zeggen in om de activiteit beter te beheren en stelt zelfs in sommige winkels de verkoop van alcohol opzettelijk te hebben geremd.
De stijging die bij Label’Vie werd opgemerkt is waarschijnlijk te danken aan het besluit van andere supermarktketens zoals Marjane en Acima om geen alcohol meer te verkopen.
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?