6 juli 2011 - 13:00 - Economie
De Amerikaanse keten van kledingwinkels, Gap, zal een winkel openen in Casablanca in oktober. Deze eerste implementering in Marokko maakt deel uit van de groep’s expansiestrategie in Afrika.
Gap rekent op het snelle groei van de Noord-Afrikaanse markt om haar aanwezigheid te versterken op het continent, waar de groep een eerste winkel zal openen in Egypte in juli en een tweede in oktober in Marokko.
Voor haar implementering in Marokko heeft Gap een franchise-overeenkomst getekend met de Marokkaanse groep Aksal, die de installatie van de winkel in de Morocco’Mall van Casablanca zal behandelen.
Casablanca werd gekozen omdat de directie het Amerikaanse bedrijf deze beschouwt als het eerste shopping bestemming in Noord-Afrika.
Gap, gevestigd in San Francisco, Californië (VS), heeft 180 franchises in 25 landen en verkoopt in haar winkels kleding, accessoires en schoenen voor dames, heren, kinderen en baby’s, en interieurartikelen.
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Oussama El Azzouzi: sterke concurrent voor Sofyan Amrabat
Marhaba 2024 belooft extra druk te worden
Boom hotelsector in Marokko baart zorgen op Canarische Eilanden
Sekstoerisme in Marrakech: AMDH woedend
Marokkaanse militaire uitgaven dalen, Algerijnse uitgaven versnellen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld