Zoeken

Casablanca, wie bestuurt de stad?

3 september 2011 - 18:00 - Marokko

Geschreven door Laila A.

In Casablanca, was er de afgelopen dagen niemand aanwezig om de zaken van de stad te beheren. Zodra koning Mohammed VI zijn bezoek aan de stad eindigde tijdens de maand Ramadan, zijn alle stadsbedienden "verdwenen".

Zelfs burgemeester Mohamed Sajid is naar de Verenigde Staten op vakantie vertrokken. Volgens hardnekkige geruchten zou hij van ginder uit zijn ontslag willen indienen.

De Wali van Casablanca, Mohamed Hallab, heeft er ook voor gekozen om zijn vakantie te nemen tijdens deze periode.

Als voor de meerderheid van de parlementsleden van de stad, ze doen de Umrah in groep dankzij de "vrijgevigheid" van een weldoener die van hun diensten zou willen genieten bij hun terugkeer uit Mekka.

Lees meer

Casablanca te bezoeken stad volgens New York Times

De stad Casablanca is opgenomen in een ranking van te bezoeken steden in 2013, gemaakt door de New York Times.

Samir Abdelmoula officieel bij PJD

De voormalige burgemeester van Tangier, Samir Abdelmoula, is officieel lid geworden van de Gerechtigheid en Ontwikkeling Partij (PJD). De man, die begin maart zijn ontslag nam...

Casablanca, hoofdstad criminaliteit tijdens Ramadan

Tijdens de eerste twee weken van de Ramadan zijn 3240 rechtszaken genoteerd en 4150 mensen aangehouden in Marokko, met inbegrip van 2864 mensen op heterdaad betrapt tijdens de...

Agadir krijgt Hoogwaardig openbaar vervoer

Agadir innoveert in openbaar vervoer. De stad wil haar infrastructuur versterken met een Hoogwaardig busvervoer (HOV) dat over vrije busbanen zal beschikken.

Politiebaas Casablanca Mustapha Mouzouni naar Zagora gestuurd

Mustapha Mouzouni, hoofd van de politie in Casablanca, werd naar de stad Zagora toegewezen als gevolg van de professionele fouten die zich hebben voorgedaan tijdens het laatste...

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team