8 april 2011 - 14:54 - Economie
Apple Store, gewijd aan de verkoop van informaticamateriaal van het merk Apple, plant jaarlijks vier tot zes winkels te openen in Marokko. Er zijn reeds besprekingen aan de gang om lokale partnerships te bouwen om het merk in het Koninkrijk te ontwikkelen.
De eerste openingen zijn gepland in Casablanca, Marrakesh, Tangier, Agadir en Fez. Apple, die zowel haar particulier als professionele klantenportefeuille wilt uitbreiden, heeft tot dusver slechts twee verkooppunten in Marokko in Casablanca en Rabat.
Om de uitbreiding van zijn netwerk te doen lukken heeft de computer reus het Marokkaans kabinet Micro Conseil International gemandateerd. Deze laatste is verantwoordelijk voor het vinden van potentiële partners die voldoen aan de strenge criteria van Apple en ze op te leiden.
Belangrijke steun voor in Marokko vastgehouden influencer Armani
Meer boten naar Marokko deze zomer
Zangeres Shatha Hassoun onder vuur na "verwerpen" Marokko
Door België gezochte Marokkaan in Spanje opgepakt
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchthaven Marrakech krijgt make-over
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden