2 juli 2013 - 11:00 - Economie
De Amerikaanse groep Sitel, marktleider in BPO op het gebied van klant contacten, gaat een tweede call center in Rabat openen. De groep heeft reeds twee vestigingen in Casablanca en Rabat.
Volgens Usine Nouvelle gaat Sitel 150 mensen aanwerven voor de nieuwe call center, op verzoek van een Amerikaanse klant. De nieuwe medewerkers zullen van een 4-weken lange opleiding genieten op gebied van consulting, online marketing, service- en facturatieproblemen.
De opening van de call center is gepland voor eind augustus. Op termijn zullen 400 mensen worden aangeworven. De teams zullen zeven dagen per week en 24 uur op 24, voor alle Franstaligen tijdzones, beschikbaar zijn.
In Marokko werken ruim 42.000 mensen in de call center sector, dat goed is voor 5 miljard dirham aan inkomsten uit export. De sector boekt een gemiddeld groei van 20% en is daarom één van de meest welvarende branches van de offshoring.
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Belasting betalen in Marokko verandert
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje
Marokko haalt miljardeninvestering binnen voor accu-fabriek
Marokko neemt de leiding in de mondiale auto-industrie