2 juli 2013 - 11:00 - Economie
De Amerikaanse groep Sitel, marktleider in BPO op het gebied van klant contacten, gaat een tweede call center in Rabat openen. De groep heeft reeds twee vestigingen in Casablanca en Rabat.
Volgens Usine Nouvelle gaat Sitel 150 mensen aanwerven voor de nieuwe call center, op verzoek van een Amerikaanse klant. De nieuwe medewerkers zullen van een 4-weken lange opleiding genieten op gebied van consulting, online marketing, service- en facturatieproblemen.
De opening van de call center is gepland voor eind augustus. Op termijn zullen 400 mensen worden aangeworven. De teams zullen zeven dagen per week en 24 uur op 24, voor alle Franstaligen tijdzones, beschikbaar zijn.
In Marokko werken ruim 42.000 mensen in de call center sector, dat goed is voor 5 miljard dirham aan inkomsten uit export. De sector boekt een gemiddeld groei van 20% en is daarom één van de meest welvarende branches van de offshoring.
ElGrandeToto weigert podium te delen met Saad Lamjarred
Ouders krijgen gelijk, baby in Marokko mag ’Massinissa’ heten
Strafschop bevrijdt Marokko en leidt tot kwartfinaleplek
Marokko’s cannabisbazen komen naar Amsterdam
Influencer Yasmin was eigenlijk een man, schandaal in Arabische wereld
Toerist deelt gevaarlijke achtervolging taxichauffeur in Marokko
Hogere belasting op komst voor grondbezitters in Marokko
Ouezzane krijgt economische zone voor 8000 ambachtslieden
Marokko grootmacht in blauwe bessen geworden
Dirham onder druk door euro, maar reserves groeien gestaag
Ecuador wil rijstoverschot in Marokko dumpen
Investeren in Marokko wordt makkelijker voor diaspora
Een bedrijf starten in Marokko? Fiscale verplichtingen!
Grote Spaanse hotelgroep vestigt zich in Marokko