2 juli 2013 - 11:00 - Economie
De Amerikaanse groep Sitel, marktleider in BPO op het gebied van klant contacten, gaat een tweede call center in Rabat openen. De groep heeft reeds twee vestigingen in Casablanca en Rabat.
Volgens Usine Nouvelle gaat Sitel 150 mensen aanwerven voor de nieuwe call center, op verzoek van een Amerikaanse klant. De nieuwe medewerkers zullen van een 4-weken lange opleiding genieten op gebied van consulting, online marketing, service- en facturatieproblemen.
De opening van de call center is gepland voor eind augustus. Op termijn zullen 400 mensen worden aangeworven. De teams zullen zeven dagen per week en 24 uur op 24, voor alle Franstaligen tijdzones, beschikbaar zijn.
In Marokko werken ruim 42.000 mensen in de call center sector, dat goed is voor 5 miljard dirham aan inkomsten uit export. De sector boekt een gemiddeld groei van 20% en is daarom één van de meest welvarende branches van de offshoring.
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?