2 juli 2013 - 11:00 - Economie
De Amerikaanse groep Sitel, marktleider in BPO op het gebied van klant contacten, gaat een tweede call center in Rabat openen. De groep heeft reeds twee vestigingen in Casablanca en Rabat.
Volgens Usine Nouvelle gaat Sitel 150 mensen aanwerven voor de nieuwe call center, op verzoek van een Amerikaanse klant. De nieuwe medewerkers zullen van een 4-weken lange opleiding genieten op gebied van consulting, online marketing, service- en facturatieproblemen.
De opening van de call center is gepland voor eind augustus. Op termijn zullen 400 mensen worden aangeworven. De teams zullen zeven dagen per week en 24 uur op 24, voor alle Franstaligen tijdzones, beschikbaar zijn.
In Marokko werken ruim 42.000 mensen in de call center sector, dat goed is voor 5 miljard dirham aan inkomsten uit export. De sector boekt een gemiddeld groei van 20% en is daarom één van de meest welvarende branches van de offshoring.
Belangrijke steun voor in Marokko vastgehouden influencer Armani
Meer boten naar Marokko deze zomer
Zangeres Shatha Hassoun onder vuur na "verwerpen" Marokko
Door België gezochte Marokkaan in Spanje opgepakt
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchthaven Marrakech krijgt make-over
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden