Zoeken

Ramadan 2015: reclame op 2M duurder dan ooit

7 juni 2015 - 18:30 - Economie

©

Reclame maken tijdens de Ramadanmaand wordt dit jaar nog duurder op 2M. Voor een spotje van 30 seconden tijdens de iftar vraagt de Marokkaanse televisiezender 110.000 dirham.

Adverteerders zullen dit jaar dus nog meer betalen. Vorig jaar was de prijs van een 30 seconden durende reclame 109.000 dirham. 2M heeft daarmee de duurste reclametijd op de Marokkaanse televisie.

Voor en na de iftar daalt de prijs van een reclamespotje naar 105.000 dirham. 2M biedt zelfs Ramadan-reclamepakketten aan van 4,2 miljoen dirham.

De televisiezender haalt tijdens de Ramadan gemiddeld 20% van zijn jaarlijkse reclame omzet binnen. Ook dit jaar heeft de zender voor de vastenmaand een speciale rooster opgesteld. Ondanks de inspanningen verliest 2M, net zoals Al Aoula en andere Marokkaanse zenders, elk jaar meer kijkers ten voordele van buitenlandse satellietzenders.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team