7 februari 2018 - 19:20 - Economie
Ondanks een onverwachtse daling van de verkopen sinds het begin van het jaar, blijven low-cost automodellen winstgevend in Marokko.
In de loop van januari werden in totaal 13.627 auto’s in het koninkrijk verkocht. Volgens l’Economiste is dat 1,1% minder dan vorig jaar.
Dacia is zonder verrassing eerste met 4127 verkochte voertuigen. Het merk doet het beter dan in januari 2017.
Het moederhuis van Dacia, Renault, volgt met 1756 verkochte modellen, 11,7% meer dan vorig jaar. De Duitse autofabrikant Volkswagen kende een nog sterkere stijging met 1102 verkochte voertuigen, 48,9% meer dan vorig jaar.
Daarna komen de Koreaanse Hyundai met 923 verkochte modellen en de Amerikaanse Ford met 874 auto’s, 33,5% minder dan in januari 2017.
Het schrijnend verhaal van een Marokkaanse jihadist in de VS
Marokko-Spanje: oorlog om gevechtsvliegtuigen
Hof van Arbitrage voor Sport vernietigt hoop van Algerijnse voetbalbond
Marokko verwelkomt nieuwe luchtvaartmaatschappij
Hakim Ziyech keert terug naar zijn roots
Illegale panden van lokale politici gesloopt in Tanger
Marokko verwelkomt nieuwe luchtvaartmaatschappij
Dit gaat de tunnel tussen Marokko en Spanje kosten
SDX Energy start productie gas in Marokko
Spanje verliest grote investering aan Marokko
Marokko jaagt op Airbnb-inkomsten
Europese Investeringsbank leent miljard euro aan Marokko
Dirham daalt ten opzichte van euro
Engie verlaat kolensector in Marokko