27 juni 2012 - 12:30 - Economie
Médiamétrie, Franse specialist in mediastudies, heeft een 28%-belang verworven in de Marokkaanse groep van publieke omroepmeting MarocMétrie. Deze was tot nu toe in handen door het CSA instituut.
De Franse groep dat nu een 62%-belang bezit in MarocMétrie, wordt meerderheidsaandeelhouder van de Marokkaanse groep, dat nog steeds gedeeltelijk eigendom blijft van het CSA-instituut en LMS-CSA, specialist in marktstudies in Marokko.
Gevestigd in Casablanca, zorgt MarocMétrie voor de meting van de kijkcijfers in heel Marokko. De groep haalde een omzet van 25,4 miljoen dirham in 2011.
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Kalb el-louz Marokkaans? Woede onder Algerijnse internetgebruikers in Europa
Frankrijk en Marokko begraven conflict met HSL-project
Abde Ezzalzouli probeerde Lamine Yamal te overtuigen
Marokko: familiedrama in Sefrou
Royal Air Maroc mikt op XXL vloot voor WK 2030
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Dit zijn de meest verkochte auto’s in Marokko
Marokko sterker dan China en Rusland op Europese fosfaatmarkt
Marokko: cafés onder druk
Marokko verwelkomt nieuwe luchtvaartmaatschappij
Dit gaat de tunnel tussen Marokko en Spanje kosten
SDX Energy start productie gas in Marokko
Spanje verliest grote investering aan Marokko