Olympische winterspelen: Samir Azzimani draagt vlag Marokko
Samir Azzimani zal vrijdag de vlag van Marokko dragen tijdens de openingsceremonie van de Olympische winterspelen in Zuid-Korea.
9 november 2017 - 16:50 - Sport
Ter gelegenheid van de 42e verjaardag van de Groene Mars heeft de Marokkaanse parachutist Anas Bekkali de Marokkaanse vlag op de top van de Himalaya gehesen.
Bekkali vertelde aan persagentschap MAP dat hij "het imago van Marokko wil promoten" en tegelijkertijd "de bij avontuurliefhebbers populaire sport wil bekendmaken".
Zijn prestatie vereiste een voorbereiding van meer dan een jaar. Bekkali werd door een gespecialiseerd team van technici en fotografen geholpen die ook moesten springen om de actie te filmen.
Anas vertelde verder dat dertig dagen nodig waren om lokatie vanwaar hij vertrok te bereiken. Hij en zijn gemotiveerd team legden de afstand echter in slechts tien dagen af.
Lees meer
Samir Azzimani zal vrijdag de vlag van Marokko dragen tijdens de openingsceremonie van de Olympische winterspelen in Zuid-Korea.
Sinds de kwalificatie van Marokko voor het WK-2018 in Rusland heeft de Marokkaanse voetbalbond tientallen aanvragen voor vriendschappelijke interlands binnengekregen.
Marokko heeft dinsdag de kans gemist om zich voor het WK-2018 in Rusland te kwalificeren. De teleurstelling is nog groter wanneer men weet dat de Atlas Leeuwen een paar dagen...
Pauline Ducruet, dochter van Stéphanie van Monaco, neemt dit jaar deel aan de bekende vrouwenrally Aicha des Gazelles in Marokko.
Salar de Uyuni, één van de belangrijkste toeristische trekpleisters van Zuid-Amerika, is een enorme zoutwoestijn gelegen op het hoogland van Zuidwest-Bolivia. Een van de...