Zoeken

Marokkaanse politieagenten gestraft om dutje tijdens dienst

1 mei 2015 - 18:30 - Marokko

Geschreven door Laila A.

Marokkaanse politieagenten werden onlangs gestraft omdat ze tijdens de diensturen hadden geslapen. De agenten waren tijdens hun dutje betrapt door de inspectiedienst bij een wegversperring in Sidi Yahya El Gharb.

Volgens Al Massae werden de agenten betrapt terwijl ze in hun auto nabij de wegversperring lagen te slapen.

De agenten werden verrast door agenten van de Inspectiecommissie van de Directie van Nationale Veiligheid (DGSN). Bouchaib Rmail, baas van de DGSN, werd op de hoogte gebracht van de zaak.

In februari waren ook al vier politieagenten slapend in hun auto betrapt bij een wegversperring aan de ingang van Khouribga.

Lees meer

Marokkaanse politiemannen gestraft voor geweldgebruik

Sinds het begin van het jaar werden tien Marokkaanse politieagenten gestraft na klachten over hun gewelddadige werkwijze. Dat meldt onderminister Charki Draiss van Binnenlandse...

Politieagenten in Marokko 10 jaar cel in voor ontvoering en diefstal

De rechtbank van Tetouan heeft twee politieagenten tot 10 jaar gevangenisstraf veroordeeld. Beiden werden schuldig bevonden aan het oprichten van een criminele bende,...

Marokkaanse politie ontslaat corrupte agenten

Twee agenten die eind vorig jaar in het zuid-Marokkaanse Tan-Tan door een Spaanse toerist waren gefilmd terwijl ze hem geld vroegen, zijn door de politiedienst DGSN ontslagen.

Jacht op corrupte agenten en omkopers geopend in Marokko

Om de corruptie binnen de politie beter te bestrijden heeft de nationale veiligheidsdienst DGSN een nieuwe commissie opgericht. Deze gaat jagen naar corrupte politieagenten en...

Wilde achtervolging met 70 politieagenten in Rabat

In Rabat is afgelopen woensdag de bestuurder van een SUV gearresteerd na een wilde achtervolging op de kustweg tussen Rabat en Temara.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team