10 augustus 2012 - 11:00 - Cultuur
Teleurgesteld door de slechte Marokkaanse tv-programma’s tijdens de maand Ramadan, kijken de Marokkanen niet meer naar lokale zenders, volgens het laatste rapport van MarocMetrie.
Zo wendden 50,5% van de Marokkanen zich tot buitenlandse zenders in de eerste week van de Ramadan, terwijl 36,7% van de kijkers zegt naar 2M te kijken.
Slechts 8% blijft trouw aan Al Aoula, en 3,9% aan Al Maghribia. MarocMetrie meent wel dat deze twee kijker-categorieën geen toegang hebben tot andere zenders.
Een bijzonder teleurstellend resultaat voor 2M, die 70 miljoen dirham heeft geïnvesteerd in zijn Ramadan programma, inclusief 12,5 miljoen voor de soap "Dima Jirane", en 15 miljoen voor "Bnat Lalla Mnana".
Marokko: familiedrama in Sefrou
Royal Air Maroc mikt op XXL vloot voor WK 2030
Algerijnse voetballers maken zich belachelijk in Marokko
Rym Fikri terug met krachtig lied na moord op haar man (video)
Nederlandse ambassadeur in Marokko zingt "Zine Li Aatak Allah" voor diplomaten (video)
Ouders Sidra (4) vertellen over overlijden dochtertje op school in België
Rym Fikri terug met krachtig lied na moord op haar man (video)
Vintage vibes in nieuwe song Samira Said (video)
Abdelmajid Mehdi, een leven in armoede... en een triomf in Parijs
Karima Gouit in zware moeilijkheden na beledigen agent
Malika Ménard betoverend met Marokkaanse kaftan
Rym Fikri reageert op aanvallen schoonfamilie
Britse actrice Cheryl Fergison vertelt over huwelijk met Marokkaan
Twee jaar cel voor makers liedje "Kobi atay" in Marokko