15 december 2015 - 19:30 - Marokko
My Hijab, My Business focust zich op het persoonlijke en professionele leven van een drietal populaire mode- en beauty-vloggers: Amena Khan, Nura Afia en Ikram Agantos. Ze zijn jonge, hijab-dragende vrouwen die allen geld verdienen met hun eigen video’s.
Hun YouTube-kanalen lijken simpele hobby’s van jonge modepopjes, maar in werkelijkheid schuilt er een grote commerciële organisatie achter, die van vlogging een miljoenen-business maakt. De drie vloggers ontvouwen zich als onafhankelijke, echte ondernemers, invloedrijke trendsetters met miljoenen volgers, soms ondersteund door de grootste sponsors uit de wereld van fashion en beauty. Hoe is het hen gelukt om een online imperium op te bouwen? Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? Hoe verdienen ze hun geld? Wat zijn hun idealen? Waarom kiezen ze voor een leven in de schijnwerpers? En hoe denkt hun omgeving hierover?
Video verwijderd
Vintage vibes in nieuwe song Samira Said (video)
Marokkaanse marine onderschept vijf ton hasj voor kust Al Hoceima
Drie mensen verpletterd door lift in hotel in Casablanca
Marokkaanse toerisme richt zich op Gen Z met TikTok-campagne
Tarik Khbabez bevestigt deelname aan Glory Grand Prix
Dit zijn de meest verkochte auto’s in Marokko
Marokkaanse marine onderschept vijf ton hasj voor kust Al Hoceima
Drie mensen verpletterd door lift in hotel in Casablanca
Marokkaanse toerisme richt zich op Gen Z met TikTok-campagne
Tunnel Marokko-Spanje: obstakels voor de start aanleg
Marrakech: fastfoodrestaurants onder druk
Marokko: nieuw snelwegproject
Bekende chirurg Hassan Tazi schuldig maar vrij
Steun aan Kabylisch volk: Marokko verbiedt bijeenkomst in Agadir