29 mei 2012 - 19:26 - Economie
Zes maanden na de opening heeft Morocco Mall 7 miljoen bezoekers over de vloer gehad. Dagelijks komen er gemiddeld 58.000 mensen naar het winkelcentrum.
Het aantal bezoekers steeg in april met 50% ten opzichte van maart, en nog eens met 20% in mei. De Morocco Mall is dan ook één van de drie grootste winkelcentra in Afrika.
Deze cijfers overtreffen de verwachtingen van de groep Aksal, promotor van Morocco Mall, dewelke schat op een omzet van vier miljard dirham dit jaar, aldus Salwa Idrissi Akhannouch, CEO van Aksal.
Volgens haar zijn Marokkanen dol op luxe merken. De Franse "Galeries Lafayette" behoren tot de meest bezochte winkels met gemiddelde 800 dirham aankopen per klant. De middenklasse dat Morocco Mall bezoekt, doet dit eerder voor zijn restaurants en pretparken.
Het winkelcentrum van twee miljard dirham, werd in maart uitgekozen tot "beste shoppingcenter ter wereld" tijdens de MIPIM Awards in de Franse stad Cannes.
Fouzi Lekjaâ zegt waarom hij Vahid Halilhodžić heeft ontslagen
Chinese autogigant wil Marokkaanse markt veroveren
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Kalb el-louz Marokkaans? Woede onder Algerijnse internetgebruikers in Europa
Frankrijk en Marokko begraven conflict met HSL-project
Abde Ezzalzouli probeerde Lamine Yamal te overtuigen
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Dit zijn de meest verkochte auto’s in Marokko
Marokko sterker dan China en Rusland op Europese fosfaatmarkt
Marokko: cafés onder druk
Marokko verwelkomt nieuwe luchtvaartmaatschappij
Dit gaat de tunnel tussen Marokko en Spanje kosten
SDX Energy start productie gas in Marokko
Spanje verliest grote investering aan Marokko