11 september 2012 - 22:18 - Economie
De Nationale Investeringsmaatschappij SNI gaat haar 50%-belang in de groep Bimo verkopen aan de Amerikaanse Kraft Foods, dat hierdoor de enige aandeelhouder van Bimo wordt.
SNI, die haar terugtrekking uit een aantal van haar dochterondernemingen verderzet, heeft reeds een overeenkomst ondertekend om haar belangen in Bimo te verkopen voor 1,31 miljard dirham.
Bimo, biscuiterie opgericht in 1981 en marktleider in Marokko met merken als Merendina, Tonik, Tagger, Tango en Golden, telt 1400 medewerkers en twee fabrieken in Casablanca. De groep die ONA had aangesloten in 1999, haalde een omzet van 831 miljoen dirham in 2011.
Na de verkoop van haar belangen in Lesieur-Cristal aan de Franse Sofiproteol voor 1,3 miljard dirhams, had SNI onlangs ook haar 37,8%-belang in Centrale Laitière, grootste producent en distributeur van melk in Marokko, aan de Franse Danone verkocht voor 6,1 miljard dirham.
Casablanca gaat rioolwater hergebruiken
Het schrijnend verhaal van een Marokkaanse jihadist in de VS
Marokko-Spanje: oorlog om gevechtsvliegtuigen
Hof van Arbitrage voor Sport vernietigt hoop van Algerijnse voetbalbond
Marokko verwelkomt nieuwe luchtvaartmaatschappij
Hakim Ziyech keert terug naar zijn roots
Marokko verwelkomt nieuwe luchtvaartmaatschappij
Dit gaat de tunnel tussen Marokko en Spanje kosten
SDX Energy start productie gas in Marokko
Spanje verliest grote investering aan Marokko
Marokko jaagt op Airbnb-inkomsten
Europese Investeringsbank leent miljard euro aan Marokko
Dirham daalt ten opzichte van euro
Engie verlaat kolensector in Marokko