25 november 2022 - 11:00 - Cultuur
De Britse actrice Florence Pugh is in Los Angeles gespot in een outfit van de Frans-Marokkaanse ontwerper Charaf Tajer.
Met peek-a-boo uitsnijdingen en oversized revers is de Casablanca-outfit die werd gedragen door de 26-jarige Florence Pugh alles wat fashion insiders verwachten van het merk. De actrice maakte in 2016 naam dankzij haar hoofdrol in The Young Lady. Ze werd gekleed door de favoriete styliste van actrices, Rebecca Corbin-Murray. Deze koos de futuristische look uit de lente-zomer 2023 collectie van Casablanca.
Lees ook: Mike Tyson gekleed door Marokkaanse ontwerper
Het merk staat met name bekend om zijn ultra-draagbare luxe kledingstukken van zijde en kasjmier, geïnspireerd door de Marokkaanse roots van de ontwerper, Charaf Tajer. Zijn eerste show op de Paris Fashion Week voor mannen in 2018 was een liefdesbrief aan zijn ouders, die elkaar ontmoetten toen ze zij aan zij werkten in een kledingatelier in de modewijk van Casablanca.
Lees ook: Nicolas Cage nieuw gezicht Casablanca-campagne
In maart 2022 ging de Italiaanse juwelier Bulgari een partnerschap aan met het merk Casablanca voor zijn nieuwe collectie "Serpenti through the eyes of...". In oktober associeerde ook de voormalige Amerikaanse beroepsbokser Mike Tyson zijn imago met de nieuwe herfst-wintercollectie 2022 van het merk.
Europa weigert Marokkaanse paprika’s
Donegi Abena aast op revanche: "Khbabez won onreglementair"
Ryanair zet Air Arabia onder druk in Marokko
VK waarschuwt opnieuw voor reizen naar Marokko
Wapendeal VS-Marokko maakt Algerije boos
Chariot Oil & Gas mikt op groot gasveld in Marokko
Malika Ménard betoverend met Marokkaanse kaftan
Rym Fikri reageert op aanvallen schoonfamilie
Britse actrice Cheryl Fergison vertelt over huwelijk met Marokkaan
Twee jaar cel voor makers liedje "Kobi atay" in Marokko
Manal Benchlikha schittert in kaftan op Emi Gala in Dubai (foto’s)
Salma Rachid onder vuur in Marokko
Chaos op concert Marwan Khoury in Casablanca
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media