8 november 2024 - 06:00 - Economie
Yves Rocher, het bekende cosmeticamerk, staat op het punt om de mijlpaal van 100 winkels in Marokko te bereiken. Daarmee treedt het bedrijf toe tot een select groepje merken met meer dan honderd verkooppunten in het koninkrijk, dat tot nu toe vooral uit supermarktketens bestaat, zoals Marjane, Carrefour, BIM en Atacadao.
De Franse cosmeticagigant, die al 33 jaar actief is in Marokko, zal naar verwachting in 2025 de grens van 100 winkels overschrijden. Dit is te danken aan een ambitieuze uitbreidingsstrategie met franchisewinkels, waarvan de opening in de komende twaalf maanden is gepland.
Lees ook: Turks cosmeticamerk verovert Marokko
Yves Rocher Marokko hanteert al twintig jaar een succesvolle groeistrategie. Het bedrijf werkt met twee verschillende modellen: franchising, waarbij de franchisenemer investeert in de winkel, en huurbeheer, waarbij Yves Rocher zelf de winkel inricht en de kosten draagt.
Lees ook: Namaakcosmetica, tikkende tijdbom voor Marokkaanse vrouwen
De groep Yves Rocher werd in 1950 opgericht in Bretagne. In 2022 behaalde het bedrijf een omzet van 2,4 miljard euro in honderd landen, met negen merken, waaronder Yves Rocher, Arbonne en Petit Bateau. Het bedrijf heeft twaalf productielocaties, waarvan acht in Frankrijk, en meer dan 16.000 medewerkers wereldwijd.
Zangeres Ruby flopt keihard op Mawazine
Cameraman pakt ’per ongeluk’ telefoon Marokkaanse politicus
Marokkanen vinden mega-truc om aan sloop panden te ontsnappen
Ruzie op event in Laayoune: officials weigeren Spaans
Marokkaan verbreekt 22 jaar oud Frans record
Straatverkopers in Marokko onder druk
Al Hoceima uitzondering in inflatiedaling: prijzen omhoog
Canadezen starten titaniumwinning in Marokko
Marokko koopt recordhoeveelheid Turkse staal
Miljardentekort: Marokko eist nieuwe handelsdeal met Turkije
Binnenkort pinnen bij Moul hanout in Marokko
Zwitserse gigant opent fabriek in Marokko
Marokko ontvangt 72.000 ton Amerikaans maïs in week tijd
Marokko breekt exportrecord frambozen