4 mei 2018 - 10:40 - Marokko
De Marokkaanse regering gaat een kliklijn lanceren waar ontevreden consumenten tijdens de maand Ramadan met hun klachten terecht kunnen.
Minister Abdelouafi Laftit van Binnenlandse zaken kondigde dat woensdag in Rabat aan. Zowel consumenten als handelaars kunnen het nummer gebruiken om oneerlijke prijsstijgingen te melden tijdens het vasten.
Marokkanen kunnen ook het nummer bellen met klachten over voorraadtekorten. Volgens Laftit tonen recente cijfers echter aan dat er een voldoende aanbod is aan basisproducten en producten die veel tijdens de Ramadan worden gebruikt.
De prijzen van deze producten blijven tijdens de vastenmaand "grotendeels stabiel behalve voor sommige producten waarvan de prijzen relatief veranderen om cyclische of seizoensgebonden redenen", aldus de minister.
Algerije probeert VS te beïnvloeden met gasdeal
Parkeren in Akchour: onverwachte kosten
Revolut komt Marokkaanse banksector ontwrichten
Verstopt pareltje: Boujibar park in Al Hoceima
Zeldzaam fenomeen op strand Chefchaouen
Prijzen dalen in Marokko, maar niet overal
Parkeren in Akchour: onverwachte kosten
Verstopt pareltje: Boujibar park in Al Hoceima
Zeldzaam fenomeen op strand Chefchaouen
Marokkaanse vastgoedsector in diepe crisis
Deal met Brazilië: Marokko koopt KC-390 millennium
Marokko bespreekt visumplicht voor Europeanen
Gezochte crimineel houdt opzichtig huwelijk in Nador
Gendarme gedood door doorrijder in Marokko