Zoeken

Ramadan 2018: kliklijn voor ontevreden consumenten in Marokko

4 mei 2018 - 10:40 - Marokko

©

De Marokkaanse regering gaat een kliklijn lanceren waar ontevreden consumenten tijdens de maand Ramadan met hun klachten terecht kunnen.

Minister Abdelouafi Laftit van Binnenlandse zaken kondigde dat woensdag in Rabat aan. Zowel consumenten als handelaars kunnen het nummer gebruiken om oneerlijke prijsstijgingen te melden tijdens het vasten.

Marokkanen kunnen ook het nummer bellen met klachten over voorraadtekorten. Volgens Laftit tonen recente cijfers echter aan dat er een voldoende aanbod is aan basisproducten en producten die veel tijdens de Ramadan worden gebruikt.

De prijzen van deze producten blijven tijdens de vastenmaand "grotendeels stabiel behalve voor sommige producten waarvan de prijzen relatief veranderen om cyclische of seizoensgebonden redenen", aldus de minister.

Reageer op Facebook

Bladna.nl

Bladna.nl - 2019 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team