4 mei 2018 - 10:40 - Marokko
De Marokkaanse regering gaat een kliklijn lanceren waar ontevreden consumenten tijdens de maand Ramadan met hun klachten terecht kunnen.
Minister Abdelouafi Laftit van Binnenlandse zaken kondigde dat woensdag in Rabat aan. Zowel consumenten als handelaars kunnen het nummer gebruiken om oneerlijke prijsstijgingen te melden tijdens het vasten.
Marokkanen kunnen ook het nummer bellen met klachten over voorraadtekorten. Volgens Laftit tonen recente cijfers echter aan dat er een voldoende aanbod is aan basisproducten en producten die veel tijdens de Ramadan worden gebruikt.
De prijzen van deze producten blijven tijdens de vastenmaand "grotendeels stabiel behalve voor sommige producten waarvan de prijzen relatief veranderen om cyclische of seizoensgebonden redenen", aldus de minister.
Hart van Nador sterft: inwoners in actie
Naar Marokko met de auto: 10 fatale fouten die je moet vermijden
Sherine dreigt met rechtszaak na kritiek in Marokko
Topteam: Hammouchi gaat samenwerken met VAE-inlichtingendienst
Zomerreis naar Marokko dreigt fiasco te worden door hoge prijzen
Marokko onthult schokkende cijfers over gifdieren
Hart van Nador sterft: inwoners in actie
Topteam: Hammouchi gaat samenwerken met VAE-inlichtingendienst
Marokko onthult schokkende cijfers over gifdieren
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Zwemverbod in Marokkaanse rivieren na dodelijke ongevallen
Spaanse hotelreus breidt fors uit in Marokko