19 juli 2013 - 15:41 - Wereld
In een Saoedische Ramadan-serie wordt de Marokkaanse vrouw beschreven als van lichte zeden die relaties aangaat met mannen uit de Golf om geld.
In de zesde aflevering van "Kalam Nass" wordt gezegd dat Marokkaanse vrouwen niet aarzelen erotische middelen te gebruiken om mannen uit de Golf te verleiden.
Het verhaal speelt zich af in een bedrijf waar de uitbaatster Marokkaanse vrouwen gebruikt om klanten aan de telefoon te verleiden. Het bedrijf heet "Lhawala" (schapen), een term dat in Marokko wordt gebruikt om Arabische sekstoeristen aan te duiden.
De aflevering getiteld "Al khirfane" (schapen in het Arabisch), zorgt al enkele dagen voor controverse in Marokko.
In 2010 was de Marokkaanse vrouw op dezelfde manier afgeschilderd in de Koeweitse cartoon "Boukatada en Bounabil". Koeweit werd toen gedwongen om officiële excuses aan te bieden aan Marokko.
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaanse douaneregels voor auto-overdracht diaspora
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Spanje vreest verlies Sebta en Melilla
Marokkaanse Sahara: nu ook Rusland?
Miss Univers en Marokkaanse verloofde: afrekening op Instagram
Algerije beschuldigt Marokko van "stelen" couscous
Meer dan derde Belg heeft buitenlandse roots
Marokkaanse courgette nekt Europese boeren