Zoeken

Marokkaanse atleten geschorst om doping

5 december 2016 - 12:00 - Sport

Geschreven door Laila A.

De Marokkaanse atletiekbond FRMA heeft sancties opgelegd aan meerdere atleten vanwege dopinggebruik.

Volgens een verklaring van de atletiekbond werden drie atleten geschorst. Naima El Ayadi, Mohamed Boufdil en Othmane El Goumri werden allen positief getest op doping.

Naima El Ayadi van de club Annajah in Sidi Kacem werd voor zes maanden geschorst.

Mohamed Boufdil van Olympic Dcheira werd voor twee jaar geschorst. Hij kreeg een strengere straf omdat hij weigerde getest te worden.

Ook Othmane El Goumri van de Olympic Club Safi mag twee jaar lang niet op toernooien uitkomen.

Lees meer

Marokkaanse atleten op paralympische spelen Rio

Op 7 en 8 september zullen 26 Marokkaanse atleten aan de paralympische spelen in het Braziliaanse Rio deelnemen.

Drie Marokkaanse topatleten op doping betrapt

Hakima Meslahy, Hamza El Berbri et Saïd Harrouf zijn op doping betrapt. De drie Marokkaanse topatleten waren gekwalificeerd voor de Olympische Spelen in Rio.

Badr Hari geeft dopinggebruik toe

Slechts nieuw voor Badr Hari en zijn fans in de wereld. De Marokkaanse kickbokser heeft op indirecte wijze het gebruik van doping toegegeven door de sanctie te accepteren.

Tegenstander Marokko voor kwalificatie WK-2018 door FIFA geschorst

Mali, één van de tegenstanders van Marokko in de kwalificatiereeks voor het WK-2018, is door de wereldvoetbalbond FIFA geschorst. De Malinese regering wordt ervan beschuldigd...

Marokkaanse atleten in Spanje geschorst wegens doping

Het Spaanse anti-doping agentschap AESPAD heeft meerdere Marokkaanse atleten voor vier jaar geschorst wegen het gebruik van doping. Onder hen Ilias Fifa, Europees kampioen op...

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team