5 september 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse gigant Google is niet meer van plan een kantoor te openen in Marokko. Het land zou daarvoor niet voldoende potentieel hebben volgens Google, die er de voorkeur aan geeft zijn activiteiten in de regio te beheren vanuit Caïro, Egypte.
In 2010 werd Casablanca voorgesteld door Wael Fakharany, CEO van het Google kantoor in Caïro, als de stad die de tweede kantoor van Google zou ontvangen in de MENA regio.
Google is intussen van gedachte veranderd en richt zijn ontwikkelingsstrategie nu op samenwerkingsverbanden, joint ventures en aankoop van bedrijven in Afrika bezuiden de Sahara.
De Marokkaanse markt voldoet niet aan de uitbreidingsambities van Google, zoals aangegeven door de studie van onderzoeksbureau Boston Consulting Group (BCG), die de Amerikaanse gigant aanraadt zich naar de sub-Sahara Afrika te draaien.
Toestel Royal Air Maroc aan grond door motorstoring in Parijs
Prinses Amalia terug in Nederland na bedreigingen Mocro Maffia
Nieuwe club voor Sofyan Amrabat?
Nieuwe vliegtuigen voor Royal Air Maroc
Marokko in wereldtop goedkoopste familievakantiebestemmingen
Grotten van Hercules in Tanger bedreigd door bouwprojecten
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven