5 september 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse gigant Google is niet meer van plan een kantoor te openen in Marokko. Het land zou daarvoor niet voldoende potentieel hebben volgens Google, die er de voorkeur aan geeft zijn activiteiten in de regio te beheren vanuit Caïro, Egypte.
In 2010 werd Casablanca voorgesteld door Wael Fakharany, CEO van het Google kantoor in Caïro, als de stad die de tweede kantoor van Google zou ontvangen in de MENA regio.
Google is intussen van gedachte veranderd en richt zijn ontwikkelingsstrategie nu op samenwerkingsverbanden, joint ventures en aankoop van bedrijven in Afrika bezuiden de Sahara.
De Marokkaanse markt voldoet niet aan de uitbreidingsambities van Google, zoals aangegeven door de studie van onderzoeksbureau Boston Consulting Group (BCG), die de Amerikaanse gigant aanraadt zich naar de sub-Sahara Afrika te draaien.
Chaos en frustratie na 24 uur-vertraging Marokko-vlucht Ryanair
Marokko pakt internetpredikers aan
Woedende Conte bestormt veld en wil Ayoub El Kaabi te lijf gaan (video)
Europa investeert in snellere verbinding met Marokkaanse Sahara
Kamervragen over stichting van profvoetballer Redouan El Yaakoubi
Vijf onmisbare tips bij aankoop van een huis in Marokko
Hogere belasting op komst voor grondbezitters in Marokko
Ouezzane krijgt economische zone voor 8000 ambachtslieden
Marokko grootmacht in blauwe bessen geworden
Dirham onder druk door euro, maar reserves groeien gestaag
Ecuador wil rijstoverschot in Marokko dumpen
Investeren in Marokko wordt makkelijker voor diaspora
Een bedrijf starten in Marokko? Fiscale verplichtingen!
Grote Spaanse hotelgroep vestigt zich in Marokko