5 september 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse gigant Google is niet meer van plan een kantoor te openen in Marokko. Het land zou daarvoor niet voldoende potentieel hebben volgens Google, die er de voorkeur aan geeft zijn activiteiten in de regio te beheren vanuit Caïro, Egypte.
In 2010 werd Casablanca voorgesteld door Wael Fakharany, CEO van het Google kantoor in Caïro, als de stad die de tweede kantoor van Google zou ontvangen in de MENA regio.
Google is intussen van gedachte veranderd en richt zijn ontwikkelingsstrategie nu op samenwerkingsverbanden, joint ventures en aankoop van bedrijven in Afrika bezuiden de Sahara.
De Marokkaanse markt voldoet niet aan de uitbreidingsambities van Google, zoals aangegeven door de studie van onderzoeksbureau Boston Consulting Group (BCG), die de Amerikaanse gigant aanraadt zich naar de sub-Sahara Afrika te draaien.
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Lynk & Co verovert Marokko met wagens van de toekomst
Rekening van 38.000 euro na weekje Marokko, Orange reageert
Schokkend: kakkerlak in tajine in Rabat
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven
Incident op luchthaven Marokko: passagiers Ryanair opgesloten (video)
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven
Banken Marokko "plegen misbruik"
Miljoenendeals ondanks protesten: Marokko exporteert volop naar Israël
Chinese ’megakranen’ maken haven Tanger nog groter
Textiel, luchtvaart,... Turkse investeerders storten zich op Marokko
Marokkaanse fiscus vindt slimme strategie tegen fraude
De miljardenuitdaging van Marokko