5 september 2011 - 17:00 - Economie
De Amerikaanse gigant Google is niet meer van plan een kantoor te openen in Marokko. Het land zou daarvoor niet voldoende potentieel hebben volgens Google, die er de voorkeur aan geeft zijn activiteiten in de regio te beheren vanuit Caïro, Egypte.
In 2010 werd Casablanca voorgesteld door Wael Fakharany, CEO van het Google kantoor in Caïro, als de stad die de tweede kantoor van Google zou ontvangen in de MENA regio.
Google is intussen van gedachte veranderd en richt zijn ontwikkelingsstrategie nu op samenwerkingsverbanden, joint ventures en aankoop van bedrijven in Afrika bezuiden de Sahara.
De Marokkaanse markt voldoet niet aan de uitbreidingsambities van Google, zoals aangegeven door de studie van onderzoeksbureau Boston Consulting Group (BCG), die de Amerikaanse gigant aanraadt zich naar de sub-Sahara Afrika te draaien.
Ex-minister Mohamed Moubdii blijft in de gevangenis
Duizenden Marokkanen verliezen toegang tot IPTV, ook in Europa
Youssef En Nesyri: de mysterieuze ster van Sevilla
Amir Ohana, Israëlische Marokkaan en openlijk homoseksueel, bezoekt Marokko
Ferrari viert Rabat (video)
Europese gepensioneerden massaal naar Marokko, mooie deal voor makelaars
HSL Marokko: Spanje wil deel van de taart
Total kondigt project van 10 miljard dollar aan in Marokko
Marokko wil miljoen auto’s per jaar produceren
YouTube: Marokkanen verdienen tot 100.000 dirham per maand, fiscus waakzaam
Qatar Airways werft aan in Marokko, "belastingvrije salarissen"
Operatie Marhaba: InterShipping out?
Grote investeringsgolf in Marokko, 76,7 miljard dirham voor 20.000 banen
Transavia schrapt vluchten naar Marokko