24 april 2019 - 12:10 - Economie
Een nieuw onderzoek van adviesbureau Boston Consulting Group toont aan dat de digitale ontwikkeling een directe impact zal hebben op de economie, de arbeidsmarkt en de sociale welzijn in Marokko en in heel Afrika.
Volgens het onderzoek brengt de ontwikkeling van e-commerce ook nieuwe beroepen met zich mee zoals ontwikkelaars en digitale marketeers, en blaast traditionele beroepen nieuw leven in.
Dankzij de diverse opleidingen die in de elektronische handelssector worden aangeboden, kunnen tevens beroepen in de ambacht of de handel worden gemoderniseerd en wordt de toegang tot de arbeidsmarkt voor jongeren en thuisblijvende moeders vergemakkelijkt.
De auteurs van het onderzoek stellen uiteindelijk dat in de opkomende Afrikaanse economieën digitale marktplaatsen een economische katalysator kunnen zijn, in tegenstelling tot meer ontwikkelde gebieden.
Marokkaanse vrouwenelftal U17 verplettert Algerije en droomt van WK
Oproep tot boycot concert rapper Balti in Marokko
Sahara: de obsessie van Abdelmadjid Tebboune
Luxe auto’s voor Marokkaanse ministerie van de Digitale Transitie?
Marokkaan laat Zuid-Koreaanse staat veroordelen
Melilla bang voor militaire basis in noorden van Marokko
Marokkanen pas vijfde: EU-burgers domineren migratie in België
Rijke Spaanse familie investeert in nieuwe Marokkaanse luchtvaartmaatschappij
Marokkaanse meststoffen: harde klap uit VS
Chinese koperreus vestigt zich in Marokko
Woonhulp Marokko: gemengd succes
Oracle werft ruim 1000 ingenieurs aan in Marokko
Nieuwe regeling voor inkomstenbelasting op vastgoed in Marokko
Algerije wil Marokko van troon stoten op Europese tomatenmarkt