19 maart 2015 - 13:24 - Cultuur
Ruim 56% Marokkanen kijken naar buitenlandse televisiezenders. Dat blijkt uit het laatste rapport van MarocMetrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
Publieke zenders 2M, Al Aoula en Al Maghribia zijn samen goed voor 39,9% van de dagelijkse kijkcijfers. 2M heeft een marktaandeel van 29%, gevolgd door Al Aoula met 7,7% en Al Maghribia met 3,2%.
Marokkanen kijken gemiddeld 3 uur en 17 minuten per dag televisie. Uit het rapport blijkt ook dat Marokkanen vooral ’s nachts televisie kijken.
Op Al Aoula volgen kijkers vooral net nieuwsbericht in het Arabisch, de serie "Wladi" (Mijn kinderen) en de film: R+4.
Op 2M heeft de Turkse soap Samhini het meeste succes. Nieuwe realityshow Jazirat Al Kanz en de Rachid Show volgen op de tweede en derde plaats.
Chinese autogigant wil Marokkaanse markt veroveren
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Kalb el-louz Marokkaans? Woede onder Algerijnse internetgebruikers in Europa
Frankrijk en Marokko begraven conflict met HSL-project
Abde Ezzalzouli probeerde Lamine Yamal te overtuigen
Marokko: familiedrama in Sefrou
Rym Fikri terug met krachtig lied na moord op haar man (video)
Vintage vibes in nieuwe song Samira Said (video)
Abdelmajid Mehdi, een leven in armoede... en een triomf in Parijs
Karima Gouit in zware moeilijkheden na beledigen agent
Malika Ménard betoverend met Marokkaanse kaftan
Rym Fikri reageert op aanvallen schoonfamilie
Britse actrice Cheryl Fergison vertelt over huwelijk met Marokkaan
Twee jaar cel voor makers liedje "Kobi atay" in Marokko