1 mei 2018 - 20:10 - Marokko
Een nieuw onderzoek van Averty toont aan dat 79,8% Marokkanen de boycot van producten van de merken Afriquia, Sidi Ali en Centrale Danone steunen.
Het onderzoek werd online uitgevoerd op een steekproef van 1072 mensen uit de twaalf regio’s van Marokko. Daaruit blijkt dat 89% respondenten op de hoogte zijn van de boycot en dat 79,8% de actie steunen.
Van de 20,2% respondenten die niet aan de boycot deelnemen stelt 66,8% nog niet te hebben besloten of ze de campagne steunen terwijl 24% niet aan de boycot wenst deel te nemen.
Ook vermeldenswaardig is dat 90,1% deelnemers oordelen dat de boycot een impact zal hebben op de merken en 69,8% denkt dat het zeer ernstige gevolgen zal hebben voor Afriquia, Sidi Ali en Centrale Danone.
25 jaar in Europa, een doctoraat maar geen verblijfsvergunning: de moeilijke situatie van Mohamed
Einde douaneconflict tussen Mauritanië en Marokko
WK 2030: Marokko alleen met Portugal?
Marokko: cafés onder druk
Afstammelingen Marokkaanse soldaten in Vietnam vechten voor erkenning
Casablanca gaat rioolwater hergebruiken
Casablanca gaat rioolwater hergebruiken
Marokko-Spanje: oorlog om gevechtsvliegtuigen
Illegale panden van lokale politici gesloopt in Tanger
Marokkaanse politicus gearresteerd na terugkeer uit Spanje
Marokko gaat drugsbaron uitleveren aan Frankrijk
Marokko gaat industriële gronden onteigenen
Frankrijk wil kerncentrales aan Marokko verkopen
Voedselvergiftigingen: ONSSA stelt Marokkanen gerust