16 januari 2012 - 08:56 - Wereld
Een televisiespot van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia, waarin een migrantenfamilie gebruikt wordt om de vierde klasse te promoten, zorgt voor controverse in Italië. De spot wordt er beschouwd als racistisch en stigmatiserend.
De reclamecampagne van Trenitalia biedt een reis aan van noord- naar zuid-Italië op een trein met vier klassen. Voor de vierde klasse heeft Trenitalia een migrantenfamilie geënsceneerd.
De spoorwegmaatschappij ontkent enige racisme en zegt gewoon van Trenitalia de weerspiegeling te hebben willen maken van een multi-etnisch Italië.
Ticketprijzen voor deze nieuwe spoorverbinding gaan van 86 tot 200 euro, prijzen dat ook aan de kaak worden gesteld door de Italiaanse media.
Jaloerse man vermoordt minnaar van zijn vrouw in Marokko
Kunstmatige intelligentie in dienst van Marokkaanse politie
Grote kuis: Tanger jaagt migranten en bedelaars weg voor de zomer
Casablanca "schenkt" 60.000 flats om sloppenwijken uit te roeien
Hatim Ammor slachtoffer cyberaanval
Oplichting in Marrakech: toerist loopt in de val
Abdelmadjid Tebboune drijft spot met Marokkaanse tv-zender
Marokkaan slachtoffer gewelddadige aanval in Malaga
"Made in Morocco" auto’s in beslag genomen in Italië
Marokkaanse helden herdacht in Nederland
Marokkaanse die "Palestijnse kinderen wilde wreken" tot 45 jaar cel veroordeeld in VK
Spanje: ophef om "geheime reizen" Pedro Sanchez naar Marokko
Marokkanen gemarteld in Birma: justitie neemt zaak in behandeling
Ryanair stopt meerdere routes naar Marokko