19 januari 2018 - 20:00 - Wereld
Aziz is opgelucht. De slager uit Amsterdam heeft na bijna twee maanden zoeken een klant teruggevonden die 90 euro teveel had gepind.
De jonge slager ontdekte de fout dagen na de betaling. In plaats van 9,75 euro pinde de klant 99,75 euro. Noch Aziz, noch de klant merkten daar toen iets van.
Aziz probeerde de klant met een berichtje op Facebook terug te vinden maar dat lukte niet. Het geld terugstorten kon niet want het rekeningnummer was niet volledig. Bij zijn vaste klanten vond hij de teveelpinner ook niet terug. Hij stapte zelfs naar de bank maar daar kon hij ook niet geholpen worden om privacy redenen.
Toch gaf Aziz niet op. Hij stapte naar televisiezender AT5. Een artikel en een filmpje werden op internet gezet. Ook dat mocht niet baten. Maar voor de bank was het wel een bewijs dat Aziz goede bedoelingen had. Er werd contact opgenomen met de teveelpinner en het geld werd teruggestort.
De klant is een vrouw die af en toe de slagerij van Aziz bezoekt. "Ze komt hier af en toe voor een kippetje, beetje olijven, je weet toch", zegt Aziz, opgelucht. "Als ik straks ben overleden, sta ik voor God. Die kijkt naar mijn leven en dan gaat het niet alleen om de grote zaken, maar ook om de kleine."
Algerije wil jonge speler van Marokko pikken
Franse gepensioneerden massaal naar Essaouira
Zeldzame dinosaurussoort ontdekt in Marokko
Chaos door paardenkarren in Casablanca
25 jaar in Europa, een doctoraat maar geen verblijfsvergunning: de moeilijke situatie van Mohamed
Einde douaneconflict tussen Mauritanië en Marokko
Einde douaneconflict tussen Mauritanië en Marokko
Het schrijnend verhaal van een Marokkaanse jihadist in de VS
Arrestatie Dikke Nordin en Ibrahim Akhlal hoogtepunten voor Belgische politie
Marokkaanse Asmaa Boujibar krijgt 300.000 dollar van NASA
Europa waarschuwt voor salmonella in Marokkaanse tijm
Elon Musk haalt zich woede van moslims op de hals
Noodlanding vliegtuig Royal Air Maroc in Tunis
Marokkaanse vrachtwagenchauffeur krijgt recordboete in Frankrijk