7 januari 2015 - 17:40 - Economie
Quick wil net zoals McDonald’s, KFC en andere grote fastfoodketens, een deel van de Marokkaanse markt in handen krijgen.
De omzet van de Franse groep daalde met 4 procent in 2014. Door restaurants te openen in het buitenland hoopt de groep dit jaar beter te scoren.
Quick plant daarvoor de opening van restaurants in drie landen: Marokko, Turkije en Tunesië. Marokko en Tunesië krijgen elk vier restaurants en Turkije drie.
Enkele jaren geleden had Quick reeds geprobeerd om een plekje op de Marokkaanse markt te veroveren via franchisers. Maar de samenwerking met een Marokkaanse partner liep mis en eindigde in een rechtszaak. Het Franse gerecht had in 2010 gelijk gegeven aan Quick en het contract met de Marokkaanse groep teniet gedaan.
Marokko: begraafplaatsen vol, families in nood
Marrakech: moord in villa, meerdere veroordelingen
Twee nieuwe snelwegen gepland in Marokko
Vlucht Parijs-Agadir maakt noodlanding door zwangere vrouw
Noord-Marokko getroffen door nieuwe aardbeving
Süper Lig: Galatasaray wint dankzij Hakim Ziyech en komt stap dichter bij titel
Algerije wil Marokko van troon stoten op Europese tomatenmarkt
Marokko’s tarweleveranciers: Rusland in, Oekraïne out
Dit zijn de meest verkochte auto’s in Marokko
Marokko sterker dan China en Rusland op Europese fosfaatmarkt
Marokko: cafés onder druk
Marokko verwelkomt nieuwe luchtvaartmaatschappij
Dit gaat de tunnel tussen Marokko en Spanje kosten
SDX Energy start productie gas in Marokko