10 februari 2020 - 13:20 - Economie
De Marokkaanse HSL Al Boraq heeft in de loop van 2019 ruim drie miljoen reizigers vervoerd. Een uitstekend resultaat.
Meer in detail vervoerde de HSL 8250 passagiers per dag met een bezettingsgraad van 68 procent op weekdagen en 100 procent in het weekend en op feestdagen.
De nieuwe HSL zou tevens de verplaatsing van 600.000 auto’s en 58.400 bussen op de rit tussen Casablanca en Tanger hebben voorkomen, waardoor een miljoen ton minder CO2 werd uitgestoten.
La Vie Eco vergelijkt ook de HSL met andere vervoersmiddelen, waaronder de comfortabele bussen van CTM. De reis tussen Casablanca en Tanger duurt 2 uur en 10 minuten met de HSL en 4 uur en 30 minuten met een CTM-bus. De prijs daarentegen is twee keer duurder voor een reis met de HSL dan met CTM. Met de auto is de rit goedkoper vanaf twee passagiers.
Marokkaanse supporter riskeert strenge straf na betreden veld met Palestijnse vlag
Haifa Wehbe strijkt flinke premie op voor optreden in Marokko
Kabinetsherschikking op komst in Marokko
Verkozenen en ambtenaren in Casablanca kapen parkeergarage
Tarik Sektioui staat voor lastige keuzes voor Olympische Spelen
Spectaculair ongeval in Tetouan, taxi stort van klif
Tomatenprijzen in Marokko opnieuw gestegen
Casablanca komt met hogere tarieven en boetes
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Royal Air Maroc komt met nieuwe routes én nieuwe vliegtuigen
Marokkaanse Dirham licht gestegen ten opzichte van de euro
Heineken vindt nieuwe distributeur in Marokko
Booking dicteert wet aan Marokkaanse hotels
Marokkanen pas vijfde: EU-burgers domineren migratie in België