14 mei 2020 - 15:20 - Cultuur
De Ramadanprogrammering van de nieuwe televisiezender MBC5 in Marokko is een flop. In tegenstelling tot wat werd verwacht wist de zender de Marokkaanse kijkers niet te overtuigen.
Volgens verschillende peilingen boeken voornamelijk de lokale zenders 2M en Al Aoula succes sinds het begin van de Ramadan in Marokko.
In de eerste dagen van het vasten waren de twee zenders samen goed voor 75 procent van de kijkers volgens Salim Cheikh, directeur van 2M. Zijn zender was in de eerste twee dagen zelfs goed voor 55% van het kijkersaandeel.
Volgens de mediaverantwoordelijke is de resterende 25% verdeeld over de meer dan 1000 satellietkanalen die in Marokko toegankelijk zijn, waaronder MBC5.
Marokko: terreurcel ontmanteld, vier arrestaties
Tomatenprijzen in Marokko opnieuw gestegen
Walid Regragui op weg naar Saoedi-Arabië
Spanje waarschuwt burgers die Marokko bezoeken
Latifa Raâfat ondervraagd door rechter
Spanje vreest finale WK 2030 te verliezen aan Marokko
Latifa Raâfat ondervraagd door rechter
Nicki Minaj niet welkom op Mawazine-festival?
Miss Univers en Diego El Glaoui uit elkaar
Rapper in Marokko gevangen gezet voor beledigen koninklijke familie
Saad Lamjarred dreigt met rechtszaak tegen Hit Radio
Sultana veroordeeld in zaak tegen Dounia Batma
Oproep tot boycot concert rapper Balti in Marokko
Marokkaanse televisie koopt Turkse topseries