4 mei 2018 - 10:40 - Marokko
De Marokkaanse regering gaat een kliklijn lanceren waar ontevreden consumenten tijdens de maand Ramadan met hun klachten terecht kunnen.
Minister Abdelouafi Laftit van Binnenlandse zaken kondigde dat woensdag in Rabat aan. Zowel consumenten als handelaars kunnen het nummer gebruiken om oneerlijke prijsstijgingen te melden tijdens het vasten.
Marokkanen kunnen ook het nummer bellen met klachten over voorraadtekorten. Volgens Laftit tonen recente cijfers echter aan dat er een voldoende aanbod is aan basisproducten en producten die veel tijdens de Ramadan worden gebruikt.
De prijzen van deze producten blijven tijdens de vastenmaand "grotendeels stabiel behalve voor sommige producten waarvan de prijzen relatief veranderen om cyclische of seizoensgebonden redenen", aldus de minister.
Sofyan Amrabat: wedergeboorte van een leeuw
Tientallen leerlingen vergiftigd op school in Casablanca
Elektrische voertuigen: Marokko, leider in Afrika... en in Europa?
Marokkaanse helden herdacht in Nederland
Nieuwe ontwikkelingen in zaak rapper die Marokkaanse koninklijke familie beledigde
Marokkaanse blauwe bessen veroveren de wereld
Tientallen leerlingen vergiftigd op school in Casablanca
Marokkaanse blauwe bessen veroveren de wereld
Burgemeester in Marokko 12 jaar cel in voor vervalsing en oplichting
Hotels in Marokko te duur, Marokkanen kiezen buitenland voor vakantie
Marokko: gevangenisstraf voor overspel via WhatsApp
Marokko: gemeentemedewerkster betrapt dankzij vakantiefoto’s
Express scheiding in Marokko: Marokkaanse vrouw licht Nederlandse echtgenoot op
Gezinsvakanties: twee Marokkaanse steden in wereldtop