29 september 2022 - 14:00 - Marokko
In een communiqué dat maandag naar al zijn diensten werd gestuurd, vroeg de directeur-generaal van de Nationale veiligheidsdienst (DGSN) Abdellatif Hammouchi dat klachten van Marokkanen "snel en positief" worden behandeld, zowel op het niveau van de commissariaten als op het niveau van de diensten die permanentie verlenen.
Abdellatif Hammouchi eist van zijn personeel meer ernst en striktheid bij de uitvoering van hun taken. In zijn nieuwe instructies vraagt hij de politieagenten om "op verantwoorde wijze zorg te dragen voor hulpbehoevenden en meteen aan al hun behoeften en noden te voldoen".
Lees ook: Politiebaas Hammouchi wil "vriendelijkere" agenten
Hij dringt er bij hen op aan te beseffen dat "elke burger die de politie benadert, ongetwijfeld een dringende klacht heeft die dringend optreden van de politie vereist".
Lees ook: Abdellatif Hammouchi benoemt nieuwe topambtenaren
Deze richtlijn van de directeur van de veiligheidsdienst DGSN en de inlichtingendienst DGST, beoogt de kwaliteit van de dienstverlening aan de burgers, die vaak klagen dat hun zaken traag worden behandeld, te verbeteren.
Marokkaan na 20 jaar vrijgelaten uit Iraakse cel
Verkeersruzie eindigt in drama in Agadir
Sofyan Amrabat vernederd door Arsenal-speler (video)
Marokkaanse ex-procureur eist 2 miljoen dollar van YouTuber in Canada
Miss Univers en Diego El Glaoui uit elkaar
Luchthaven Tanger krijgt facelift van 2 miljard dirham
Marokkaan na 20 jaar vrijgelaten uit Iraakse cel
Verkeersruzie eindigt in drama in Agadir
Marokkaanse ex-procureur eist 2 miljoen dollar van YouTuber in Canada
Grootste militaire oefening van Afrika vindt plaats in Marokko
Zorgen over tajines die geserveerd worden in Ourika
Marhaba 2024: Intershipping in moeilijkheden, Marokko vindt oplossing
Autoverhuur in Marrakech: toeristen opgelicht
Watermeloenteelt "genadeklap" voor watervoorziening in Marokko