13 december 2023 - 19:00 - Wereld
Het Duitse sportmerk Puma heeft besloten om zijn sponsorcontract met het Israëlisch voetbalelftal niet te verlengen na 2024.
Deze beslissing, die dinsdag door Puma werd bevestigd, maakt deel uit van een bredere strategische wijziging binnen het bedrijf. Volgens een woordvoerder van Puma heeft dit besluit niets te maken met de recente gebeurtenissen in Gaza tussen Israël en Hamas, noch met oproepen tot boycot van Puma vanwege zijn samenwerking met de Israëlische Voetbalbond (IFA). Deze keuze is gemaakt vóór de aanval van Hamas op 7 oktober en de daaropvolgende Israëlische reactie in de Gazastrook.
Lees ook: Zara verwijdert onder druk denigrerende campagne tegen Palestina
Naast Israël is ook Servië getroffen door deze beslissing, onderdeel van Puma’s nieuwe globale strategie in de sportwereld. De strategie "minder, groter, beter", zoals door de woordvoerder van Puma omschreven, zal ook toegepast worden op sportmarketing.
Lees ook: McDonald’s Marokko onder druk door boycotcampagne
In 2018 kwamen er oproepen tot boycot tegen Puma nadat het bedrijf besloot het Israëlische team te sponsoren. Puma verdedigde zich destijds door te stellen dat hun contract met het voetbalelftal was en niet met een lokaal team in de nederzettingen.
Facelift voor meerdere Marokkaanse luchthavens
Marrakech: eindelijk een oplossing voor parkeren?
Kan Marokko de concurrentie aan in de elektrische auto-industrie?
Café van hoge ambtenaar gesloopt in Tanger
Sofyan Amrabat teleurgesteld
Gedetineerden mishandeld in gevangenis Tetouan?
Ryanair stopt meerdere routes naar Marokko
Wanneer viert Nederland Eid ul-Adha?
Goed nieuws voor terdoodveroordeelde Marokkanen in Somalië
Spanje waarschuwt burgers die Marokko bezoeken
Cybercriminaliteit: Marokkaanse organisatie opgejaagd
Marokkanen betrokken bij ernstige vechtpartij in Spaanse badplaats
Argentinië zet Marokkanen land uit
Nieuwe ontwikkelingen rond tunnel tussen Spanje en Marokko